نگاه سوم- هفت فیلم‌ساز تهران را از نگاه هنرهای هفت گانه در قاب تصاویر مستند ثبت می‌کنند.

پیروز کلانتری، روبرت صافاریان، احمد میراحسان، بهمن کیارستمی، شادمهر راستین، طه شجاع نوری و روشنک صدر تهران را از نگاه هفت هنر شعر، عکاسی، ادبیات، مجسمه‌سازی و معماری، سینما، تئاتر و نقاشی به تصویر می‌کشند. شادمهر راستین طراح و مجری طرح مستند تهران از نگاه هنرهای مختلف که این روزها به تهیه‌کنندگی ناصر عنصری در حال ساخت است درباره این مجموعه مستنند به میراث خبر گفت:«مدتی پیش طرحی را به‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارائه کردیم که در آن تهران را از دریچه هنرهای مختلف مورد بررسی قرار می‌داد. این طرح توسط معاونت هنری این‌سازمان مورد تایید قرار گرفت و قرار شد یک مجموعه مستند در هفت قسمت با مشارکت هفت کارگردان و از نگاه این هنرها مورد بررسی قراردهد.»

راستین هدف از ساخت چنین مجموعه مستندی را شناخت تخصصی پایتخت و شناخت شخصیت و هویت اصلی تهران از دید هنرهای مختلف دانست. پیروز کلانتری، روبرت صافاریان، احمد میراحسان، بهمن کیارستمی، شادمهر راستین، طه شجاع نوری و روشنک صدر هفت کارگردانی هستند که بعد از مطالعه و تحقیق بر روی هنرهای شعر، عکاسی، ادبیات، مجسمه‌سازی و معماری، سینما، تئاتر و نقاشی طرح‌های هر قسمت را نوشته و کارگردانی آن را آغاز کردند: «به‌رغم برنامه زمان‌بندی شده مشترک هیچ کدام از این کارگردانان در قالبی یکسان کار نکرده‌اند و هر کدام شیوه و سبک خود را داشته‌اند.»

در این مجموعه که از خرداد ماه آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد، گفت‌وگو، تصاویر تهران از گذشته تا امروز قرار دارد و پانته‌آ بهرام گوینده قسمت‌های مختلف این مجموعه خواهد بود.

مجموعه تهران از نگاه هنرهای هفت‌گانه که به تهیه‌کنندگی‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساخته می‌شود، از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود.