روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاپ مجدد کتاب «به سوی سرنوشت» (خاطرات اکبر‌هاشمی رفسنجانی) را بلامانع دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اعلام کرد که از نظر این معاونت، هر کتابی که پس از بررسی‌های لازم از سوی اداره کتاب مجوز چاپ دریافت می‌کند، مشکلی برای انتشار ندارد. روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، سخنان محسن ‌هاشمی و اطلاعیه‌های دفتر نشر معارف انقلاب را فاقد هرگونه خطا و امر فراقانونی دانست و اعلام کرد که در این زمینه لزومی به ارائه پاسخ کتبی از سوی این معاونت نیست.

محسن ‌هاشمی ۱۷ مهر در نامه‌ای خطاب به رسانه‌هایی که به درج مطالب کذب در مورد کتاب «به سوی سرنوشت» پرداخته بودند، انتشار این کتاب و سایر آثار دفتر نشر معارف انقلاب را دارای مجوز از وزارت ارشاد عنوان کرد.

محسن پرویز، معاون وزیر ارشاد نیز ۱۲ شهریور گفته بود: اگر مطابق ضوابط قانونی محدودیت‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده شامل حال این کتاب شود، طبیعتا اقدام قانونی صورت می‌گیرد و اگر نشود مثل بقیه کتاب‌ها می‌تواند چاپ شود.

وی با تاکید بر اینکه ضوابط قانونی حاکم بر فعالیت‌های نشر کتاب است، عنوان کرده بود: این ضوابط برای همه به صورت یکسان اجرا و رعایت می‌شود. از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابی که به صورت قانونی مجوز چاپ گرفته است، طبیعتا قرار نیست از بازار جمع شود.