نگاه سوم - پس از هفته‌های درخشانی که سینمای آمریکا در تابستان سپری کرد در هفته‌های اخیر سینمای این کشور دچار افت فروش شده است و برای چهارمین هفته پیاپی مجموعه فروش فیلم‌ها کمتر از موعد مشابه در سال گذشته بود. ۱۲فیلم پرفروش برتر هفته به فروش ۵/۸۵میلیون دلار دست یافتند که ۱۴درصد کمتر از سال گذشته بود.

فیلم «چرا ازدواج کردم» به کارگردانی تایلرپری با بازی جنت جکسن، مالک یوبا و جیل اسکات با فروش ۵/۲۱میلیون دلار در رده نخست جدول قرار گرفت. فیلم «طرح بازی» که در دو هفته گذشته در صدر جدول قرار داشت. این هفته با فروش ۵/۱۱میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و مجموع فروش خود را به ۴/۵۹میلیون دلار ماند.

«مایکل کلایتون» به کارگردانی تونی گیلر که در هفته گذشته با سینماهای محدود اکران خود را آغاز کرد با فروش ۰۱/۱۱ میلیون دلاری رده سوم جدول را به خود اختصاص داد. در این فیلم جورج کلونی، تیلدا سوئنتین و تام ویلکینس حضور دارند.

فیلم «شب متعلق به ماست» در نخستین هفته اکران خود با فروش ۱۱میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت.

فینیکس و والبرگ در فیلم «شب متعلق به ماست» نقش دو برادر را بازی می‌کنند که دو راه متفاوت را در زندگی پیش گرفته‌اند، تا اینکه حادثه‌ای مرگبار این دو برادر را که بابی و جوزف نام دارند برای مقابله با تبهکارانی که باشگاه شبانه بابی را اداره می‌کنند، کنار هم قرار می دهد. «شب متعلق به ماست» سومین فیلم بلند گری پس از «اودسا کوچک» (۱۹۹۴) و «محوطه» (۲۰۰۰) است.

عصرطلایی دیگر فیلم ناموفق این هفته بود و کیت بلانشت در این فیلم نقش خود را در فیلم «الیزابت» که به خاطر آن نامزد اسکار شد و جفری راش نیز نقش سر فرانسیس والسینگهام مشاور ملکه را تکرار کرده اند و کلایو اوون در نقش سر والتر رالی ظاهر شده است. «عصر طلایی» در هفته نخست نمایش ۲/۶میلیون دلار فروخت و در رده ششم جای گرفت.

«پسر دلشکسته»، همکاری جدید بن استیلر و برادران فارلی در دومین هفته اکران در آمریکا ۴/۷‌میلیون دلار فروش داشت و رده پنجم جدول فروش را از آن خود کرد.

فیلم «قلمرو» ساخته پیتر برگ با بازی جمی فاکس در نقش یک مامور پلیس فدرال FBI که در جستجوی تروریست‌ها به عربستان سعودی می‌رود، با ۶/۴ میلیون دلار فروش در رده هفتم جدول قرار گرفت و مجموع فروش خود را به ۴۰ میلیون دلار رساند. «سرتاسر جهان» ساخته جولی تیمور ۴میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم جدول شد.

رده نهم جدول از آن «شر موجود: انقراض» با بازی میلا یووویچ شد که بر مبنای یک بازی معروف رایانه‌ای ساخته شده و درباره زامبی‌های آدمخوار است. این فیلم در چهارمین هفته اکران ۶۵/۲‌میلیون دلار فروش داشت. جایگاه دهم را نیز «جوینده: تاریکی فرامی‌رسد» به خود اختصاص داد که در هفته دوم اکران ۱۵/۲ میلیون دلار فروخت.