کلاغ‌پر در صدر جدول

مهردادپارسا- سینمای ایران با فیلم‌های «کلاغ‌پر»، «پسران آجری»، «خدا نزدیک است»، «دست‌های خالی» و «در شهر خبری نیست، هست» وارد دوره جدید اکران شد. بسیاری معتقد بودند که این فیلم‌ها سینمای ایران را گرم می‌کنند و رونق تازه به سینما می‌دهند. نمایی از فیلم « کلاغ پر»

تا حدودی مشخص بود که اتفاق تازه‌ای نخواهد افتاد اگرچه فیلم‌ها در روزهای نخست فروش نسبتا خوبی داشتند ولی به نظر نمی‌آید که این فروش پایدار باشد. «کلاغ پر» ساخته شهرام شاه‌حسینی در چهار روز نخست که از روز چهارشنبه آغاز شد ۵۴میلیون تومان فروخت. این فیلم که در ژانر کمدی ساخته شده است نتوانست تماشاگران را پس از پایان فیلم راضی کند. بازی‌های تکراری، کارگردانی و فیلمنامه ضعیف و... همه دلایلی است که فروش «کلاغ پر» را در روزهای آینده پایین خواهد آورد و ستارگان فیلم از جمله محمدرضا گلزار و مهناز افشار که در این فیلم در کنار سایر بازیگران ضعیف ظاهر شده‌اند، تنها دلیل فروش این فیلم در این روزها بوده است. «دست‌های خالی‌» ششمین فیلم ابوالقاسم طالبی که در حوزه دفاع مقدس تولید شده است با فروش ۶/۱۱میلیون تومانی، دومین فیلم پرفروش این دوره از اکران بود. «دست‌های خالی» داستان رزمنده‌ای را روایت می‌کند که دخترش قربانی یک انتقام شده و به عنوان قاتل به زندان می‌افتد، پدر سعی دارد به گونه‌ای متفاوت رضایت صاحب دم را بگیرد. این فیلم با بازی خسرو شکیبایی، فاطمه گودرزی و مریلا زارعی از لحاظ تکنیکی نسبت به سایر فیلم‌ها قابل قبول‌تر است و از فیلم‌های خوب این دوره از اکران است ولی با توجه به موضوع، فیلم نمی‌تواند در اکران خود فروش چشمگیری داشته باشد.

فیلم ملودرام «پسران آجری» به کارگردانی مجید قاری‌زاده روایتگر زندگی سه جوان است که در پرورشگاه بزرگ شده‌اند. همین مساله باعث می‌شود آنها برای ازدواج با مشکلاتی روبه‌رو شوند. این فیلم با فروش ۲/۱۱میلیون تومانی در رده سوم قرار گرفته است و امیدی نیز به فروش بیشتر نخواهد داشت. پوریا پورسرخ، ابوالفضل پورعرب، بهنوش طباطبایی و فرزاد فرزین بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم سینمایی «در شهر خبری نیست، هست» نخستین ساخته بلند رضا خطیبی به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته است که با فروش ۶/۷میلیون تومانی در رده چهارم جدول قرار گرفته است. فیلم روایتگر قصه کله‌پزی است که همراه با دوستش که یک راننده تاکسی است که ناخواسته درگیر ماجرایی عجیب می‌شوند و این موضوع چهره واقعی آنها را نشان می‌دهد.

افسانه بایگان، محمدرضا شریفی‌نیا، فرهاد آئیش، سعید پیردوست، مرتضی ضرابی و حسین عابدینی بازیگران اصلی این فیلم هستند. فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» نخستین ساخته سینمایی وزیریان است که در ژانر معناگرا تولید شده است با فروش پایین نزدیک ۳میلیون تومان در رده پنجم قرار گرفته است. فیلم قصه پسری به نام رضاست که در نگاه اهالی شهر شیرین کم عقل اما در باطن عاقل است. در نزدیکی محل زندگی رضا روستایی کوچک هست که اهالی برای رفتن به آنجا مجبورند با موتورهای مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند.

این فیلم از نظر موضوعی و فیلمنامه قابل تقدیر است و اگر شکست خورده این دوره از اکران نیز باشد ولی از ارزش فیلم کاسته نخواهد شد زیرا نگاه به گیشه نداشته است. همچنین فیلم‌های «قاعده بازی» با ۲۴۹میلیون تومان، سرگیجه با ۷/۲۲میلیون تومان، قصه دل‌ها با ۵/۲۲میلیون تومان، «مسیح» با ۵/۱۶میلیون تومان و «نصف مال من، نصف مال تو» با ۶/۳۷۲میلیون تومان از اکران کنار رفتند و «کلاهی برای باران» با فروش ۳۴۱میلیون تومان در نزدیک به دو ماه اکران در ۷سینما به اکران خود ادامه می‌دهد.