وزیر بهداشت از کاهش وزنی اقلام، تجهیزات و ملزومات پزشکی صادراتی از یک‌میلیون و ۳۰۰‌هزار تن در سال ۸۴ به یک‌میلیون و ۱۷۰‌هزار تن در سال ۸۵ خبر داد و گفت: این در شرایطی است که ارزش این صادرات با ۴۶ درصد رشد از ۷/۵ به ۷/۸‌میلیون دلار رسیده است. به گزارش ایسنا، کامران باقری لنکرانی در نشستی که با حضور دکتر پرویزیان، رییس بانک توسعه صادرات به منظور امضای تفاهم‌نامه در اجرای ماده ۸۷ توسعه صادرات برگزار شد به ضرورت صادرات کالاهایی با ارزش افزوده بالا اشاره کرد و افزود: مشتریان گیاهان دارویی ایران در منطقه فراوان است همچنین ورود اینترفرون تولید داخل به بازار یکی از کشورهای همسایه با استقبال خوبی همراه بوده است.

وی با اشاره به افزایش محصولات بیوتکنولوژی در مقیاس صنعتی و نیمه صنعتی از یک به ۱۲ محصول در کشور گفت: محصولات بیوتکنولوژی با حجم و وزن کم و ارزش افزوده بالا از بازار قطعی برخوردار است.

وزیر بهداشت، ایران را به لحاظ تولید محصولات بیوتکنولوژی در منطقه بی رقیب برشمرد و گفت: همچنین هیچ یک از کشورهای منطقه توانایی ارایه خدمات پزشکی هم سطح با ایران را ندارند و حتی هنوز برخی از کشورها وارد‌کننده متخصص هستند.

لنکرانی با بیان اینکه طی ۹ ماه فعالیت دفاتر کارآفرینی حدود ۲۸‌هزار شغل با هزینه کم ایجاد شده است، گفت: این در حالی است که حرفه پزشکی رشته پر خرجی بوده و در عین حال اشتغالزایی آن ماندگار است.