دنیای‌اقتصاد- محمدرضا باهنر، نایب رییس اول مجلس گفت: دولت نهم به دنبال این است که برنامه‌ریزی کشور را متحول کند و این موضوع را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شروع کرده است. باهنر در حاشیه جلسه علنی مجلس روز گذشته در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی دنیای‌‌اقتصاد در مورد انتقاد به ترکیب شورای ۲۷نفره تدوین برنامه پنجم تصریح کرد: من کامل در جریان ترکیب نیستم اما ریاست این شورا با آقای داوودی، معاون اول رییس جمهوری است که هم در جریان برنامه‌های رییس جمهوری و هم متخصص اقتصادی هستند برخی چهره‌ها مانند آقایان فرهاد رهبر و برقعی و دوستان دیگر نیز در کار برنامه‌ریزی و اقتصاد فعالیت دارند. باهنر ادامه داد: ترکیب، ترکیب خوبی است ممکن است جامع نباشد اما ترکیب مانعی نیست. نایب رییس مجلس با بیان اینکه ممکن است ترکیب شورای ۲۷نفره ترکیب جامعی نباشد تصریح کرد: می‌توان ترکیب این شورا را جامع‌تر طراحی کرد.

باهنر در پاسخ به این سوال که تغییر ساختار سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت که تاکنون وظیفه تدوین برنامه توسعه را بر عهده داشته نگرانی‌هایی را در مورد تدوین برنامه پنجم و بودجه ایجاد کرده، افزود: دولت دنبال یک تحول اساسی و دنبال این است که سیستم برنامه‌ریزی کشور را متحول کند این تحول از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز شده است باید منتظر باشیم یک مقدار زمان طی شود تا بتوانیم این تصمیمات را ارزیابی کنیم.

باهنر در خصوص رای اعتماد مجلس به نوذری و محرابیان، سرپرستان وزارت نفت و صنایع برای تصدی وزارت گفت: هنوز پیام رسمی در مورد معرفی وزرای این دو وزارتخانه، به مجلس نرسیده است و من اظهارنظر نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که نظر اصولگرایان مجلس را پرسید، گفت: هر کس را که معرفی کردند ما بررسی می‌کنیم.

باهنر در پاسخ به پرسش دیگری در مورد برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و اهمیت آن، خاطرنشان کرد: ایران در نیمی از خرز ساحل دارد و منابع ما در این دریا کاملا مشخص است.

وی تاکید کرد: باید رژیمی جدید، برای این دریا طراحی شود که همه شرکاء به منافع ملی خود برسند، و کسی بیش از حق خود طلب نکند و برای دستیابی به این مساله هم، نیاز به مذکرات جدی وجود دارد.