رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس خبر داد: بخشی از آیین‌نامه مجلس که مربوط به رسیدگی به لایحه سالانه بودجه است در کمیسیون اصلاح شد. محمدباقر بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که آیین‌نامه داخلی مجلس در حداقل ۱۵ مورد از موارد بررسی سالانه بودجه اصلاح شده است، افزود: یک تبصره به آیین‌نامه افزوده شده است که براساس آن اصلاح برنامه و چند دوازدهم اصلاحیه بودجه، مشمول کمیسیون تلفیق نمی‌شود. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام این‌که تعیین زمان تحویل لایحه سالانه بودجه نیز در اصلاحیه آیین‌نامه مشخص شده است، حداکثر زمان تحویل این لایحه از سوی دولت را ۲۵ آذرماه هر سال اعلام و تاکید کرد: زمان تقدیم بودجه و پیشنهاد نمایندگان به زمان چاپ و توزیع بودجه تغییر یافت.

به گفته بهرامی، در راستای اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در رسیدگی به بودجه سالانه قرار شد تا سوابق بودجه به قانون اضافه شود، به طوری که دولت هم زمان با ارائه لایحه بودجه سالانه، سوابق آن را نیز به مجلس تحویل دهد.

او از دیگر موارد اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، به مهلت بررسی لایحه بودجه توسط کمیسیون‌های تخصصی اشاره کرد و گفت:‌ مهلت ۱۰ روزه کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی بودجه به ۲۰ روز افزایش یافته است.

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد:‌ زمان شروع بررسی کمیسیون تلفیق نیز تعیین شده و این زمان، ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی است.

وی تصریح کرد:‌ کمیسیون اصلی نیز به کمیسیون تلفیق تبدیل شده است، به طوری که قبلا گفته می‌شد کمیسیون اصلی بررسی بودجه، اما در حال حاضر در اصلاحیه آیین‌نامه داخلی عنوان می‌شود که کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و اصطلاح کمیسیون اصلی در بررسی بودجه به کار گرفته نخواهد شد.