عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی آن چیزی نیست که بارها و بارها در دیدار با مسوولان بیان کرده‌اند.

محمدرضا تابش، نماینده اردکان در مجلس، اراده نظام برای کاهش وابستگی اقتصاد به دولت را حرکتی مثبت دانست و به ایسنا گفت: اصل حرکت، حرکت خوبی است ولی با توجه به مباحث مطرح شده در مجلس و عجله‌ای که مجلس برای تصویب لایحه به دلیل مصادف شدن با ماه رمضان به خرج داد، به نحوی که قاطبه نمایندگان در مباحث مربوط به لایحه سیاست‌های اجرایی شرکت فعال نداشتند، خلاءها و کاستی‌هایی در لایحه مصوب ایجاد شد که به نظر می‌رسد موجب محقق نشدن منویات مقام معظم رهبری و مسوولان نظام خواهد شد. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ایده‌آل ندانستن لایحه اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب مجلس، پیشنهاد داد که برای برطرف شدن نواقص این لایحه، پس از تایید شورای نگهبان، لایحه مدتی به صورت آزمایشی اجرا شود.

نماینده اردکان در مجلس تاکید کرد: لایحه سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی علاوه بر این که آن چیزی نیست که مسوولان نظام بارها و بارها در دیدار با مسوولان بیان کردند.

او تنظیم لایحه بودجه ۸۷ مبتنی بر لایحه سیاست‌های اجرایی را ضعیف ارزیابی کرد و افزود: لایحه بودجه ۸۷ ممکن است متاثر از لایحه سیاست‌های اجرایی تنظیم شود ولی تاثیرش زیاد نیست.