شورای نگهبان در آخرین بررسی خود، لایحه مدیریت خدمات کشوری را مغایر با شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش ایسنا، شورای نگهبان اعلام کرد: لایحه مدیریت خدمات کشوری، که با اصلاحاتی در جلسه مورخ هشتم مهر۱۳۸۶ به تصویب کمیسیون مشترک مجلس رسیده است در جلسه ۱۸ مهر۱۳۸۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه مدیریت خدمات پس از سه بار رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان پس از آن به تایید رسید که نمایندگان پیشنهاد احمدی‌نژاد بر پرداخت معوقه‌ها و افزایش حقوق کارمندان دولت به صورت سهام عدالت را تصویب کردند. بدین ترتیب دولت تامین بار مالی لایحه را بر عهده گرفت و شورای نگهبان لایحه را تصویب کرد.

در این رابطه حمیدرضا حاجی بابایی، عضو هیات رییسه گفت: با رفع ابهامات و تایید لایحه‌ی نظام هماهنگ پرداخت توسط مجلس و شورای نگهبان، این قانون این هفته برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به ۱۴ فصل لایحه نظام هماهنگ پرداخت، این لایحه را موجب تحول و تغییر اساسی در ساختار کشور دانست و تصریح کرد: لایحه نظام هماهنگ پرداخت از زمان تصویب لازم‌الاجرا بوده و به عنوان قانون محسوب خواهد شد. نماینده همدان در مجلس افزود: البته انجام کار بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و مقررات اجرایی این لایحه که ۶میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، ۶ ماه به طول خواهد انجامید.