براساس ساختار سازمانی، سه معاونت زیر نظر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی نهاد ریاست جمهوری براساس ساختار جدید، معاونت سیاستگذاری و برنامه توسعه، معاونت هماهنگی و برنامه یکساله و معاونت نظارت راهبری تشکیل دهنده این سه معاونت ریاست جمهوری خواهند بود. با حکم رییس جمهوری، امیر منصور برقعی به سمت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری منصوب شده است که در آینده‌ای نزدیک سه معاون خود را در معاونت‌های جدید تعیین خواهد کرد.

همچنین در دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و مدیریت و توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری احتمالا در مجموع ۱۵۰ نفر فعالیت خواهند کرد.

از این تعداد، ۱۰۰ نفر در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و ۵۰ نفر در معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری به فعالیت خواهند پرداخت. دو دفتر نیز

زیر نظر معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری فعالیت خواهند کرد.

هم‌اکنون نزدیک به دو هزار نفر نیروی کار رسمی، پیمانی و دارای قرارداد کار معین و مشخص در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق وجود دارد.

شورای عالی اداری تیرماه سال جاری در مصوبه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را به دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری تجزیه کرد.