دنیای اقتصاد- هیلاری کلینتون که زمانی باراک اوباما را به خاطر گفتن اینکه حاضر است بدون پیش شرط با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند ساده‌اندیش خواند، در آخرین سخنانش گفت که حاضر است چنین کاری را انجام دهد. باراک اوباما، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مناظره‌ای در ماه ژوییه گفته بود که حاضر است بدون پیش شرط در اولین سال ریاست‌جمهوری خود با مقامات ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا و کره‌ شمالی دیدار کند. براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن زمان موضع اوباما را غیر مسوولانه و ساده اندیشانه خواند، اما وی روز پنج‌شنبه گذشته در پاسخ به سوال یکی از رای دهندگان دو بار گفت که وی نیز حاضر است بدون پیش شرط با ایران گفت‌وگو کند.

کلینتون گفت: حاضرم بدون پیش‌شرط وارد مذاکره با ایران شوم؛ چرا که ما دقیقا نمی‌دانیم ایران چگونه عمل می‌کند. ما به صورت سطحی فکر می‌کنیم که از این مساله آگاهیم، اما به عقیده من این مساله گمراه‌کننده است. وی رای اخیر خود را در زمینه قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی راهی برای به دست آوردن اهرمی برای آن مذاکرات خواند.

اوباما و سایر کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رای کلینتون انتقاد کرده و آن را به رایی که در سال ۲۰۰۲ در زمینه اجازه برای جنگ عراق داد تشبیه کردند.

دیگر کاندیداهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون را به تزلزل در مواضع در قبال ایران متهم کردند.

از جمله اوباما گفت: سناتور کلینتون چند ماه پیش من را ساده‌لوح خوانده بود چون شعار مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را داده بودم. اما حالا خود او نیز چنین شعاری سر می‌دهد. اوباما تاکید کرد: از این رو فکر نمی‌کنم کسی بتواند مطمئن شود که او چه موضعی دارد.