شبکه‌های تلویزیونی پس از ماه مبارک رمضان، پخش شش سریال جدید را آغاز می‌کنند که اغلب این مجموعه‌ها در درجه «الف ویژه» و «الف» قرار می‌گیرند. تا کنون پخش دو سریال «حلقه سبز» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «بی‌صدا فریاد کن» ساخته مهدی فخیم‌زاده، از شبکه‌های سه و دو سیما قطعی شده است. «حلقه سبز» موضوعی پزشکی دارد و دومین سریال حاتمی‌کیا پس از «خاک سرخ» محسوب می‌شود. در این سریال بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد،سیما تیرانداز، محمد حاتمی و حمیرا ریاضی بازی کرده‌اند. گفته می‌شود پخش مجموعه تلویزیونی «بی‌صدا فریاد کن» ساخته مهدی فخیم‌زاده نیز از چهارشنبه ۲۵ مهرماه از شبکه دو سیما آغاز می‌شود. این در حالی است که پیش از ماه رمضان سریال «شهریار» در کنداکتور پخش این روز قرار گرفته بود و صحبت‌هایی نیز در خصوص پخش آن همزمان با ماه مبارک رمضان مطرح شد که مورد موافقت مسوولان سیما فیلم قرار نگرفت. با این حال نام سریال «شهریار» ساخته کمال تبریزی، هم‌چنان در میان سریال‌های درنظر گرفته برای پخش دیده می‌شود. اما مجموعه «ساعت شنی» به کارگردانی بهرام بهرامیان و با مضمونی اجتماعی به تازگی آخرین مراحل فنی را پشت سر گذاشته است و بنا بر اعلام شبکه اول پس از ماه رمضان روی آنتن می‌رود. داریوش ارجمند، رویا نونهالی، بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، پوریا پورسرخ، آزیتا حاجیان، برزو ارجمند، شهره لرستانی، سام درخشانی بازیگران اصلی هستند که در ساعت شنی بازی کرده‌اند.

بر سر پخش دیگر سریال شبکه اول که به احتمال بسیار سریالی تاریخی خواهد بود، حرف و حدیث‌های بسیاری است. معاونت سیما به پخش سریال «حضرت یوسف(ع)» تمایل دارد و فرج‌‌ا... سلحشور کارگردان این مجموعه معتقد است تا بازبینی کامل توسط تلویزیون، سریال «حضرت یوسف(ع)» نباید روی آنتن برود. از طرفی حبیب‌‌ا... کاسه‌ساز به تازگی از پخش مجموعه تلویزیونی «آشیانه سیمرغ» به کارگردانی شهرام اسدی و نقش‌آفرینی علی نصیریان، خسرو شکیبایی و فاطمه گودرزی، بعد از عید سعید فطر خبر داده است و در عین حال گفته که هنوز مشخص نیست «آشیانه سیمرغ» از کدام شبکه روی آنتن برود.

«یک مشت پرعقاب» به کارگردانی اصغر هاشمى نیر هم اینک در مرحله بازبینی قرار دارد و به احتمال زیاد از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. این مجموعه مرحله مونتاژ نهایى را پشت سر مى گذارد و داستانى ملودرام دارد. رضا کیانیان، حامد بهداد، خزر معصومى و پرویز پورحسینى در این سریال که جزء معدود مجموعه‌هایی است که با درجه الف ویژه ساخته شده ایفای نقش کرده‌اند.