واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که نرخ بیکاری ایران طی سال‌جاری به ۱۲درصد خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست در گزارش ماه سپتامبر خود به بررسی وضعیت کار در کشور پرداخت و نوشت: نیروی کار ایران که در سال گذشته معادل ۲۴میلیون و ۳۰۰هزار نفر بوده با ۸/۲درصد تغییر در سال‌جاری به ۲۵میلیون نفر خواهد رسید.

نیروی کار کشور طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ به ترتیب ۷/۲ و ۶/۲ درصد افزایش داشته و به ۲۵میلیون و ۶۰۰هزار نفر و ۲۶میلیون و ۳۰۰هزار نفر خواهد رسید.

در سال گذشته نرخ بیکاری از سوی این موسسه ۶/۱۱درصد عنوان شده و آمده است که این نرخ طی سال جاری معادل ۱۲درصد و سال آینده برابر با ۵/۱۲درصد خواهد بود.

پیش‌بینی شده که در سال ۸۸ نیز نرخ بیکاری روند صعودی خود را حفظ کرده و به ۹/۱۲درصد برسد. سال ۸۹ سالی است که نیروی کار ۲۷میلیون نفری و نرخ بیکاری ۲/۱۳درصدی برای کشور انتظار می‌رود. رقم ۲۷میلیون و ۷۰۰هزار نفر و ۱/۱۴درصد ارقامی هستند که به ترتیب برای نیروی کار و نرخ بیکاری ایران در سال ۹۰ به ثبت خواهد رسید که با تداوم آهنگ رو به رشد این شاخص‌ها در سال ۱۳۹۱ معادل ۲۸میلیون و ۳۰۰هزار نفر و ۱۵درصد خواهد بود.

این در حالی که است که طبق اعلام مرکز آمار ایران و بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان سال ۸۶ نرخ بیکاری در کل کشور ۹/۹درصد است که تک رقمی‌ شدن نرخ بیکاری را در دهه اخیر نشان می‌دهد. بنا بر آخرین نتایج آمارگیری نیروی کار، نرخ بیکاری در بین مردان ۵/۸درصد و در بین زنان ۳/۱۵درصد بوده است.