وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: دولت نهم از موفق ترین دولت‌ها در کنترل و کاهش تورم بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا مصری گفت: برخی اظهارات درباره افزایش فقر در دو سال گذشته بی پایه و اساس است. وی افزود: متاسفانه در مورد فقر، آمارهای جامعی وجود ندارد، به همین دلیل وزارت رفاه یک بانک اطلاعاتی را تشکیل داده است که از اول اسفند ماه کلیه آمارهای مربوط به دهک‌های پایین جامعه را در بخش‌های مختلف به صورت علمی و دقیق به جامعه ارائه خواهد داد.

مصری تاکید کرد: دولت نهم توانسته است با اجرای برنامه‌های مربوط به افزایش و ارتقای سطح زندگی دهک‌های پایین جامعه، در مقایسه با سال‌های گذشته فقر را به طور چشمگیری کاهش دهد.

وی ادامه داد: بودجه مربوط به مددجویان کمیته امداد در دولت نهم ۳۰۰درصد افزایش پیدا کرد که منجر به بهبود خدمات کمیته امداد در سرپرستی از اقشار ضعیف شد. توزیع سهام عدالت نیز موجب شد تا دهک‌های پایین جامعه در ثروت ملی سهیم شوند.

وزیر رفاه با اشاره به مشکل رانندگان برون‌شهری گفت: این شغل یکی از شغل‌های پرخطری است که متاسفانه خانواده‌های زیادی از رانندگان کشور بر اثر تصادفات جاده‌ای، بی‌سرپرست می‌مانند، وزارت رفاه برای تحت پوشش قرار دادن این رانندگان با صرف مبلغی حدود ۱۸هزار و ۶۰۰تومان برای هر راننده، اقدام به اجرای طرحی در جهت تحت پوشش قرار دادن این رانندگان در چتر بیمه تامین اجتماعی کرده است.

مصری افزود: رییس‌جمهوری در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کلیه بدهی‌های معوقه خانواده‌های آسیب‌پذیری را که دانشجو دارند در همه دانشگاه‌های کشور تقبل کرده است که از محل بودجه ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

وزیر رفاه خاطر نشان کرد: خبر خوشی نیز برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد داریم که روز عید سعید فطر به عنوان عیدی دولت به این اقشار اعلام خواهد شد.