رییس مجلس خبرگان، تشخیص و آگاهی مردم را بسیار ارزشمند خواند و گفت: امروز آگاهی‌های مردم افزایش یافته و تصمیمات جمعی کمتر اشتباه می‌کند.

به گزارش ایرنا، اکبر هاشمی رفسنجانی عصر سه‌شنبه درجمع مدیران و خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: در شرایطی که ملت آگاه است، به مصلحت کسی نیست که در انتخابات آتی دخالت کند. وی، به موضوع تشخیص صلاحیت افراد در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: تشخیص صلاحیت‌ها باید بر اساس قانون باشد و براساس قانون افراد مورد ارزیابی قرار گیرند. رییس ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در تبلیغات انتخاباتی نباید امکانات دولتی و حکومتی در خدمت یک فرد یا گروه و جریان خاصی باشد، تصریح کرد: در اخذ، شمارش و اعلام آرا باید نهایت امانت‌داری صورت گیرد. هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: ایران کشوری مسلمان و پیرو اهل بیت (ع) و معتقد به‌احکام اسلامی و قرآن است که دیکتاتوری و تحمیل عقیده در آن وجود ندارد. رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه حقیقتا کار خبرنگاران و اصحاب رسانه ارزشمند است، گفت: امروز در سایه آگاهی‌ها و تنوع وسایل ارتباطات جمعی، دیگر نمی‌توان سانسور کرد.

هاشمی رفسنجانی امانت‌داری در رسانه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: رسانه‌ها باید بسیار مواظب باشند و مطالب را بدون اعمال‌نظر مطرح کنند و در نقد هم‌آزاد باشند، ولی باید رعایت انصاف شود که می‌تواند در جذب مخاطب مفید باشد.