نامزد پست وزارت دفاع آمریکا در مواضعی جدید اعلام کرد تمامی گزینه‌ها برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران روی میز است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»،‌ «چاک هیگل» نامزد پست وزارت دفاع آمریکا پس از آنکه اعلام کرد «هر آنچه در توان دارد برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح اتمی به کار خواهد بست حتی اگر این اقدام شامل استفاده از گزینه نظامی باشد» توانست حمایت تعدادی از سناتورهای آمریکایی از جمله «چارلز شومر» سناتور نیویورک را به دست آورد. پس از نشست ۹۰ دقیقه‌ای روز سه‌شنبه در کاخ سفید، شومر اعلام کرد: بر اساس چندین تعهد کلیدی که توسط سناتور هیگل داده شد، من هم اکنون آماده هستم که به وی رای اعتماد دهم و هم حزبی‌های خود را نیز تشویق می‌کنم تا از وی حمایت کنند. پیش‌تر گزارش شده بود که هیگل مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه و اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده بود به همین دلیل شومر و دیگر جمهوری‌خواهان با تعیین وی به عنوان وزیر دفاع اعلام مخالفت کرده بودند.

حمایت شومر از هیگل، برای تعیین وی به عنوان وزیر دفاع بسیار مهم است این در حالی است که شومر که یکی از حامیان اسرائیل است، قصد دارد در انتخابات آتی کنگره در سال ۲۰۱۶ بار دیگر نامزد شود.

شومر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: درباره ایران، سناتور هیگل استراتژی خویشتن‌داری را رد کرده و اعلام کرده که باید تمامی گزینه‌ها برای مقابله با این کشور روی میز باشد و تاکید کرده از هر گزینه‌ای از جمله استفاده از گزینه نظامی برای متوقف کردن ایران استفاده خواهد کرد.