آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه ایران تحریم‌های جدیدی را علیه هفت شرکت و پنج فرد ایرانی از جمله فریدون‌عباسی‌دوانی رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز با اشاره به این خبر گزارش داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که با اعمال تحریم‌های جدید علیه این شرکت‌ها و افراد آنها از تجارت در شرکت‌ها یا شهروندان آمریکایی منع می‌شوند و سرمایه‌هایی که در آمریکا داشته باشند، مسدود می‌شود. این گزارش حاکی است: بانک‌های خارجی که تبادلات این شرکت‌ها و افراد را مدیریت کنند نیز می‌توانند دسترسی به نظام بانکی آمریکا را بر اساس رژیم تحریم‌های این کشور از دست بدهند. دیوید کوهن، معاون خزانه‌داری آمریکا با ادعای غیرقانونی بودن فعالیت غنی سازی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا آنهایی را که در فعالیت‌های غنی‌سازی غیرقانونی ایران مشارکت دارند، هدف خواهد گرفت. جهان به وضوح اعلام کرده است که این فعالیت‌ها غیر قابل پذیرش هستند.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های تازه اعلام شده عملیات‌های بین‌المللی خرید توسط سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت فناوری‌ سانتریفیوژ ایران و برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران را هدف می‌گیرد.

بنابراین گزارش افرادی که این تحریم‌ها آنها را هدف گرفته شامل فریدون عباسی دوانی، سیدجابر صفدری، مرتضی احمد علی بهزاد، امیرحسین رحیمیار و محمدرضا رضوانیان‌زاده هستند. شرکت‌های تحریم‌ شده شامل پویاکنترل، ایران‌پویا، صنایع دریانوردی آریانیکان، فاراتک، گروه صنعتی ندا، طرح و پالایش و تولید ابزار برشی ایران هستند.