عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه برای اختصاص تسهیلات ارزی به صنعت حمل و نقل هوایی کارهای اولیه انجام شده است و فضای پرداخت تسهیلات برای همه ایرلاین‌ها فراهم است. محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختصاص تسهیلات ارزی به صنعت حمل و نقل هوایی گفت: مذاکرات و تعاملاتی بین صندوق توسعه ملی وزارت راه و شهرسازی و ایرلاین‌ها صورت گرفته تا بتوانیم از منابع صندوق توسعه برای نوسازی ناوگان هوایی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا کارهای اولیه انجام شده است، خاطرنشان کرد:امیدواریم شرکت‌های هواپیمایی خصوصی برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند؛ چرا که فضا برای همه شرکت‌ها فراهم است.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره سرمایه گذاری صندوق توسعه می‌تواند در بخش خارجی اظهار کرد:یکی از زمینه‌های مهم کار صندوق، سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی است و برای تحقق این امر تعاملاتی انجام شده و پیشنهادهایی از کشورهای آسیایی و اروپایی داشته‌ایم.

دودانگه در ادامه با بیان اینکه طبق قانون باید ۲۰ درصد از منابع صندوق در حوزه های خارجی سرمایه گذاری شود،تصریح کرد:با توجه به شرایطی که وجود دارد بعید است که این میزان در سال‌جاری محقق شود.