رییس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه پیروزی مردم غزه در برابر اسرائیل را به دبیر کل جهاد اسلامی و نیز نخست وزیر حماس تبریک گفت. سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان هم در بیانیه‌ای ضمن تبریک گفت که این اقدام قدرت مقاومت را نشان داد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلفنی با رمضان عبدالله- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین- با بیان اینکه «قلوب ملت ایران با مردم مظلوم فلسطین و مقاومت بوده و همواره دعاگوی شما هستند»، خاطرنشان کرد: مطمئنا صهیونیست‌ها در پایان راه هستند و چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حق مسلم ملت فلسطین ندارند و به فضل الهی، آزادی قدس شریف را با هم به نظاره خواهیم نشست. رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و همدلی تمام گروه‌های فلسطینی، از همکاری مشترک حماس، جهاد اسلامی و مصر در تحقق پیروزی اخیر قدردانی کرد و گفت: جنگ هشت روزه نشان داد که اگر همه با هم متحد باشند، بزرگ‌ترین اهداف نیز قابل تحقق و در دسترس خواهد بود.

رییس جمهور همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، پیروزی بزرگ مردم غزه و مقاومت در برابر تهاجمات رژیم صهیونیستی را به ملت فلسطین، مقاومت منطقه و تمام ملت‌ها و دولت‌های آزاده و عدالت‌طلب جهان تبریک گفت. احمدی‌نژاد تاکید کرد: صهیونیست‌ها به پایان راه رسیده‌اند و جز به رسمیت شناختن و تن دادن به حق مسلم ملت فلسطین راه دیگری ندارند. اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت مردمی فلسطین نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی دولت و ملت بزرگ ایران اظهار کرد: پایمردی و قدرت مردم غزه و فلسطین در برایر تهاجم ددمنشانه رژیم صهیونیستی، مدیون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است. همچنین به گزارش ایرنا، دبیرشورای عالی امنیت ملی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی مقاومت در جنگ هشت روزه، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی درباره ادامه حمایت از جنایات این رژیم و تکرار تجاوزطلبی هشدار داد.

سعید جلیلی در این بیانیه نوشت: اینکه رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ‌های۳۳ روزه و ۲۲ روزه، اکنون پس از ۸ روز شکست را می‌پذیرد، از یکسو ضعف روزافزون این رژیم و حامیان غربی آن و از سوی دیگر افزایش روزافزون قدرت مقاومت را نشان می‌دهد. دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با افتخار و صلابت به پشتیبانی از مقاومت ادامه می‌دهد.