مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین با حضور مقام معظم رهبری

در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام (شنبه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که جمعی از مسوولان نظام و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد نهضت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تبیین شد و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصائب اباعبدالله، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداختند. همچنین در شب تاسوعای حسینی، دومین شب مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام (جمعه) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد حادثه عظیم عاشورا از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیّداحمد خاتمی تبیین شد. در این مراسم همچنین آقایان مرتضی طاهری و محمود کریمی به ذکر مصیبت حضرت امام حسین(ع) و اصحاب ایشان پرداختند.

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران با وفای آن حضرت پنج‌شنبه شب نیز با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که جمعی از مسوولان نظام و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند، ابعاد نهضت عظیم اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام تبیین شد و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصائب سیدالشهدا، اهل بیت و اصحاب آن حضرت پرداختند.

مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی(ره) تا دوشنبه یازدهم محرم ادامه خواهد داشت.