پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک سرمایه‌گذاری و ایجاد نظام مبادله پایاپای

هیچ دلیلی برای حمله رژیم صهیونیستی به ایران وجود ندارد

دنیای اقتصاد- رییس‌جمهور در سفر به پاکستان ضمن حضور و سخنرانی در اجلاس دی ۸ با رسانه‌‌ها و نخبگان این کشور به گفت‌و‌گو پرداخت. محمود احمدی‌نژاد علاوه بر این در حاشیه هشتمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های ۸ کشور در حال توسعه (دی ۸) با رییس‌جمهور نیجریه، رییس‌جمهور پاکستان و نخست وزیر ترکیه دیدار کرد. در دیدار احمدی‌نژاد با زرداری رییس‌جمهور پاکستان، دو طرف علاوه بر ارزیابی روابط دوجانبه و اوضاع منطقه‌ای ضمن ابراز رضایت از سطح روابط کنونی دو کشور، بر ضرورت ارتقای بیشتر تعاملات تهران - اسلام آباد تاکید کردند.

احمدی‌نژاد در سخنان خود در اجلاس دی هشت بر لزوم تلاش برای تغییر در مناسبات کنونی جهانی تاکید کرد و دراین باره پیشنهادهایی به کشورهای عضو این سازمان ارائه داد. وی برقراری مبادله پایاپای میان کشورهای عضو دی ۸ را یکی از راهکارهای غلبه بر نظام جهانی و زیاده خواهی برخی دولت‌ها دانست.

محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه به وقت محلی در هشتمین اجلاس سران سازمان همکاری ۸ کشور در حال توسعه در

اسلام‌آباد با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی برگزاری این اجلاس فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و اخذ تصمیم پیرامون مهم‌ترین مسائل است، گفت: در دهه‌های اخیر با شکل پیچیده‌تری از استعمار و سلطه‌گری مواجه بوده‌ایم، همه به نوعی خسارت دیده‌ایم و به‌رغم مبارزات برای استقلال و آزادی، جهان همچنان دوران تلخی را می‌گذراند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، وی افزود: برده‌داران و استعمارگران سابق که با شعارهای جدیدی به میدان آمده‌اند، براساس اندیشه سلطه‌گری از انواع روش‌ها برای توسعه استیلا و غارت منابع ملت‌ها استفاده می‌نمایند.

شکل‌‌گیری بیداری عمومی انسان‌ها

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: توسعه جنگ و اشغالگری و نقض حاکمیت ملی کشورها، تحریک تعصبات و ترویج درگیری بین ملت‌ها، تحمیل تبعیض در مناسبات بین‌المللی، توسعه تروریسم و مواد مخدر در تمام جهان و استفاده سازمان یافته از آن علیه ملت‌ها و دولت‌ها، تخریب گسترده محیط زیست، تخریب فرهنگ‌ها و اساس شخصیت زن و بنیان خانواده و خلق دارایی‌های کاذب به واسطه تسلط بر پول جهان و غارت سیستماتیک منابع ملت‌ها و تهدید ملت‌های مستقل و جلوگیری سازمان‌یافته از پیشرفت آنها تنها بخشی از عملکرد آنها و مشکلات امروز جهان است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه نماد کامل رفتار سلطه‌گران را امروز می‌توان در سرزمین فلسطین مشاهده کرد، تصریح کرد: صاحبان اصلی این سرزمین یا آواره یا در زندان یا تحت حملات وحشیانه و مداوم صهیونیست‌های بی‌فرهنگ هستند و امروز نیز مردم مظلوم غزه قربانی توسعه‌طلبی آنها شده‌اند. رییس‌جمهور اضافه کرد: همه باید بخواهند و مشارکت نمایند تا صلح پایدار و در نتیجه، رفاه عمومی حاکم شود؛ به لطف الهی و به مدد آگاهی و حرکت ملت‌ها این روند آغاز شده و بیداری عمومی انسان‌ها در حال شکل‌گیری است.

وی در ادامه تشریح پیشنهادهای خود برای اعضای گروه دی‌هشت برای غلبه بر مشکلات، ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری بین اعضا و ایجاد نظام مبادله پایاپای را از جمله راهکارهای مقابله با زیاده خواهان عنوان کرد و افزود: مانند کشورهای عضو بریچ می‌توانیم با نظام پایاپای اقتصاد خود را از تبعات منفی اقتصاد جهانی نجات دهیم. پولی که به طور کاذب و نامحدود خلق می‌شود و تورم و گرانی و کسری بودجه برخی دولت‌ها را به ملت‌های مستقل و ثروت آنان را به جیب سرمایه‌داران جهانی منتقل می‌نماید.

صهیونیست‌ها به ایران حمله نمی‌کنند

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از برنامه‌هایش در سفر به پاکستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «جیو» درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها در همه جای دنیا زمینه‌ساز و عامل چپاول و غارت ملت‌ها هستند و پشت سر بسیاری از جریانات تروریستی، تولید و تجارت مواد مخدر و تخریب فرهنگ ملت‌ها قرار دارند و همواره به دنبال جنگ‌افروزی بوده و هستند، اما جنگ اخیر با جنگ‌های قبلی این رژیم متفاوت است. رییس‌جمهور اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های قبلی به دنبال توسعه‌طلبی بود، اما این جنگ مشخصا برای نجات گروهی از صهیونیست‌ها به راه انداخته شده است.

وی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران تصریح کرد: صهیونیست‌ها برای نجات خود بسیار علاقه‌مند به ماجراجویی هستند که البته ملت ایران هم کاملا آماده است، اما فکر نمی‌کنم چنین فرصتی را به دست بیاورند، ضمن اینکه هیچ دلیلی برای حمله وجود ندارد، چرا باید کسانی که بمب اتمی ذخیره کرده‌اند، دیگران را به خاطر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مورد حمله قرار دهند. امروز دیگر هیچ کس در دنیا چنین منطقی را نمی‌پذیرد، ضمن اینکه صهیونیست‌ها نیز خودشان به خوبی از قدرت ایران آگاه هستند.

بمب اتم ۲۵۰ هزار کشته داشت

احمدی نژاد همچنین در دیدار اساتید و نخبگان پاکستان با بیان اینکه دشمنان و صهیونیست‌ها چنین تبلیغ می‌کنند که دین اسلام با جنگ و خونریزی اشاعه پیدا کرد، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در طول عمر شریفشان ۷۰ جنگ داشتند که در تمام آنها ۱۵۰ مسلمان شهید و ۲۵۰ نفر از دشمنان کشته شدند و مجموع کشته‌ها ۴۰۰ نفر بود اما کسانی که با انداختن یک بمب اتم در هیروشیما ۲۵۰ هزار نفر را قتل عام کردند، چنین تبلیغ می‌کنند که دین پیامبر اسلام با جنگ پیش رفته است.

وی در بخش دیگری از این دیدار، یکی از روش های غارت ثروت ملت‌ها را حاکم کردن دلار بر مناسبات اقتصادی جهان عنوان کرد و گفت: دولت آمریکا طلا را پشتوانه انتشار هر قطعه اسکناس دلار قرار داده بود اما به طور یک‌طرفه این تعهد را لغو کرد و بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار کاغذی چاپ و در دنیا منتشر کرده است و این را می‌توان بزرگترین غارت تاریخ نامید.

غربی‌ها پاکستان را ناامن می کنند

رییس‌جمهور در جریان سفر به اسلام آباد در نشستی خبری با رسانه‌های پاکستان نیز شرکت کرد. وی درباره اقدامات تروریستی چند روز پیش در در کراچی و راولپندی پاکستان با طرح این سوال که از این عملیات تروریستی و کشتار به نفع چه کسانی سود می‌برند؟ اظهار کرد: اطلاعات دقیق حاکی از آن است که بعضی کشورهای غربی می‌خواهند پاکستان را ناامن کرده و از پیشرفت و اقتدار این کشور جلوگیری کنند.

احمدی‌نژاد درباره اینکه پاکستان چه چیزی کم دارد که بخواهد با آمریکا رابطه ایجاد کند؟ ادامه داد: پاکستان هیچ چیز کم ندارد و سرزمینی بزرگ و آباد است و بالاتر از آن دارای مردمی خوب، مومن، با استعداد، شجاع و انقلابی می‌باشد، منتها ملت پاکستان باید تصمیم بگیرند که کشورشان را به قله‌های پیشرفت برسانند. امروز مشاهده می‌شود که دشمنان پاکستان نمی‌خواهند این کشور امن و آباد باشد و راه مقابله با آن این است که مردم برای آبادانی و وحدت قیام کنند و البته این کار را هم کرده‌اند و بی‌تردید ملت پاکستان بر دشمنانش غلبه خواهد کرد.