رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون به شدت نگران استفاده دولت از درآمد نفت برای جبران کسری بودجه هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: کمیسیون انرژی و برنامه و بودجه مجلس دنبال تدبیری برای جبران کسری هدفمندی یارانه‌ها بدون برداشت از سهم نفت است و حذف برخی دهک‌ها از یارانه نقدی یکی از این راهکارها است. مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان اینکه میزان پولی که به حساب خانوارها واریز می‌شود از میزان درآمد حامل‌های انرژی بیشتر است، افزود: برای این کسری ۱۴ هزار میلیاردی باید راهی اندیشیده شود. یک راه این است که تعداد دهک‌هایی که یارانه نقدی به آنها تعلق می‌گیرد محدود شود. راه دیگر این است که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد که البته مجلس با آن مخالفت کرده است. راه دیگری که باقی می‌ماند درنظر گرفتن ردیف بودجه برای آن است.

میرکاظمی گفت: اگر مابه‌التفاوت فروش ارز فقط به بخش عمرانی برود برای برای دولت مشکل به وجود می‌آورد، بنابراین دولت باید بررسی کند و پیشنهادش را برای اتخاذ راهکار مناسب در این موضوع به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه اگر منابع پرداخت یارانه‌ها از جایی که باید تامین نشود، باعث می‌شود که از دستگاه‌های مرتبط با انرژی مانند شرکت ملی نفت و نیرو پول بیشتری برداشت شود و این موضوع توسعه بخش انرژی را متوقف می‌کند.

وی ادامه داد: ما این نگرانی را داریم و به دولت هم گفته‌ایم که این کسری ۱۴ هزار میلیارد تومانی هدفمندی باید از ردیف‌های بودجه تامین شود، زیرا وقتی صادرات را کم می‌کنیم سهم نفت هم کم می‌شود.

وی گفت: نفت در تحریم است و کسی از بیرون سرمایه‌گذاری نمی‌کند، اگر در داخل هم سهم نفت را برداریم دیگر برای توسعه چیزی باقی نمی‌ماند.