مرتضی تمدن با بیان اینکه هر جا دولت خواسته به کمک اقشار محروم جامعه برود، فریاد مخالفان بلند می‌شود، چون جایگاه مردمی دولت را می‌دانند و می‌ترسند این جایگاه افزایش یابد، گفت: دولت زیر هجمه‌های داخلی توجه به معیشت مردم و اقتصاد را در دستور کار خود قرار داده است، اگر هر دولت دیگری جای دولت احمدی‌نژاد بود، زیر هجمه های داخلی از پا در می‌آمد. اما چون خدمت به مردم در صدر کارهای این دولت است ما هرگونه تهمت و سختی را در این راه تحمل می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار تهران در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید تهران، با اشاره به «شانتاژهای» خبری که علیه دولت وجود دارد، خاطر نشان کرد: یکی از این شانتاژهای خبری بحث افزایش نرخ حامل‌های انرژی است. وی با طرح این سوال که چه کسی گفته است که دولت با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها می‌خواهد حامل‌های انرژی را افزایش دهد، گفت: دولت قصد داشت مرحله دوم یارانه‌ها را بدون افزایش حامل‌های انرژی آغاز کند و در واقع می‌خواست یارانه‌های نقدی مردم را افزایش دهد که دولت با هجمه‌های شدیدی از سوی مخالفان روبه‌رو شد.

تمدن با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به معنای نقدینگی نیست، گفت: بعضی از یارانه‌های نقدی به معنای افزایش نقدینگی یاد می‌کنند در صورتی که پرداخت یارانه نقدی موجب افزایش نقدینگی نمی‌شود و موجب تبدیل پول به خدمت و کالا می‌شود که این امر کارآفرینی را در پی دارد.

روز گذشته عیسی فرهادی استاندار سابق استان البرز رسما فرماندار تهران شد. وی در مراسم معارفه خود با حضور مرتضی تمدن استاندار تهران، حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نعمت‌الله ترکی معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران، محسن نایبی فرماندار سابق شهر تهران برگزار و به عنوان فرماندار تهران معرفی شد. در این مراسم مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران به‌رغم دعوت حضور نداشت.