نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق که شنبه شب برای دیداری سه روزه وارد تهران شده است، روز گذشته با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره همکاری‌های دو طرف و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، علی‌اکبر صالحی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک به‌منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد. وی با اشاره به تحولات سوریه، مواضع اصولی کشورمان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از تعمیق بحران در سوریه و تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به این کشور از طریق گفت‌وگو میان دولت و گروه‌های مخالف و مشارکت این گروه‌ها در روند سیاسی این کشور است و در این راه نیز پیشنهادهای خود را به‌صورت مکتوب ارائه کردیم.

بارزانی نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و اقلیم کردستان عراق و حمایت‌های ایران، اهداف اقتصادی این سفر، حجم بالای روابط تجاری دو طرف و ایجاد زمینه‌های لازم برای دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی را مورد توجه قرار داد.

او ابراز امیدواری کرد که سفر این هفته علی سعیدلو، معاون اجرایی رییس جمهور کشورمان به اربیل و برگزاری اولین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق بتواند توسعه روابط اقتصادی و مناسبات تجاری و اقتصادی دو طرف را فراهم کند. وی امنیت جمهوری اسلامی ایران را برای اقلیم کردستان مهم دانست و اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد که به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد شود.