تبیین اقتصاد مقاومتی در عزاداری محرم

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام و موسم عزاداری سید و سالار شهیدان، با صدور اطلاعیه‌ای، عموم مردم را به برگزاری باشکوه و به دور از تحریفات درمراسم عزاداری حسینی دعوت کرد.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه این ستاد علاوه بر توصیه به برگزاری مراسم عزاداری هیات‌های مذهبی با محوریت مسجد و اهتمام به برنامه‌های قرآنی و بهره‌مندی از مبلغین بر عدم تلاقی برنامه‌های عزاداری با اوقات نماز تاکید شده است. در بخش دیگری از این اطلاعیه به توجه جدی به سخنان کلیدی اخیر مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان و جذب حداکثری آنان اشاره شده است.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که پس از ابلاغ مصوبه ۶۰۳ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی در تیرماه سال ۸۶ تشکیل شده در ادامه اطلاعیه اخیر خود توجه مردم و هیات‌های مذهبی را به این نکات نیز جلب کرده است: توجه بیشتر به ادعیه و زیارات و مناجات ماثوره از ائمه طاهرین (علیهم السلام) به ویژه صحیفه سجادیه در برنامه‌های اصلی هیئات مذهبی، پرهیز از اجرای برنامه‌های موهن و دور از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و اسوه‌های عاشورا و استفاده مداحان اهل بیت (ع) از اشعار و متون پرمحتوا و مستند که پیام حماسه عاشورا را منتقل نماید،‌ عنایت ویژه به مساله وحدت ملی و همدلی ملی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و همچنین امر دشمن شناسی با محوریت ولی فقیه در سخنرانی‌ها، مداحی‌ها و سایر برنامه‌ها.

در پایان بندی این اطلاعیه نیز ضمن اشاره به توجه دادن مخاطبان (شرکت کنندگان در مراسم های ایام محرم) به تاثیرات فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جوامع بشری آمده است: تبلور فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جنبش مردمی بیداری اسلامی با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران نمایان است. در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است که در مراسم‌های محرم نقش تاثیرگذار ایران در حمایت از مردم مسلمان منطقه مورد توجه قرار گیرد.