نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان با برداشتن محدودیت‌های بیمه‌ای برای فرزند چهارم موافق است، گفت: قانون تنظیم خانواده در سال ۷۲ محدودیت‌هایی برای فرزند چهارم به بعد اعمال کرده بود. صمدالله فیروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره حذف محدویت‌های بیمه‌ای برای فرزند چهارم به بعد خانواده‌ها اظهار کرد: براساس قانون تنظیم خانواده مصوب سال ۱۳۷۲ بیمه شده اصلی باید هزینه خدمات درمانی را برای فرزند چهارم پرداخت کند. در قانون تنظیم خانواده مصوب ۱۳۷۲ آمده است تمامی امتیازات براساس تعداد فرزندان و عائله مشخص شده وضع شده‌اند و برای فرزندان چهارم به بعد که یکسال از تولد آنها می‌گذرد قابل اعمال نیست.

نایب‌رییس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: باتوجه به حمایت از خانواده‌ها و افزایش جمعیت در کشور سال گذشته دولت لایحه‌ اصلاح قوانین تنظیم خانواده را به مجلس ارسال کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی موافق برداشتن محدودیت‌ها برای فرزند چهارم به بعد است، بیان کرد: نه تنها محدودیت‌ها برای فرزندان چهارم به بعد باید برداشته شود، بلکه باید تشویق‌هایی برای افزایش جمعیت داشت.

فیروزی اظهار کرد: اصلاح قوانین تنظیم خانواده در مجلس در حال بررسی‌های نهایی است.