گروه بین‌الملل- با نزدیک شدن توفان سندی به آمریکا نامزدهای انتخابات در این کشور ناچار به تغییر یا لغو برنامه‌های مبارزات انتخاباتی خود شده‌اند.

باراک اوباما رییس‌جمهوری آمریکا و نامزد حزب دموکرات با روسای عملیات مقابله با حوادث غیرمترقبه کنفرانس تلفنی داشته و درباره آمادگی‌های لازم در این زمینه گفت‌وگو کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، توفان سندی تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد و انتظار می‌رود که با آمیخته شدن این توفان با تندباد زمستانی غرب آمریکا شدت بیشتری پیدا کند.

ایالت‌های مهمی چون فلوریدا و اوهایو که می‌توانند سرنوشت انتخابات را تعیین کنند سر راه این توفان قرار دارند و از همین رو تحلیلگران می‌گویند: نحوه مقابله با توفان می‌تواند در برگزاری انتخابات تاثیر بگذارد.

کرگ فوگیت مدیر مرکز کنترل حوادث غیرمترقبه دولتی می‌گوید: «این تنها تهدیدی برای مناطق ساحلی نیست. منطقه‌ای بسیار بزرگ را دربر می‌گیرد.» ممکن است زندگی نزدیک به شصت میلیون نفر در آمریکا از این توفان به نحوی متاثر شود.

توفان سندی تاکنون شصت نفر را در منطقه کاراییب کشته است.

با وجود نگرانی‌ها از توفان سندی، درحالی که برخی نظرسنجی‌ها حاکی از فشرده بودن جدی رقابت‌ها است، روز شنبه هر دو نامزد به مبارزات انتخاباتی‌شان در ایالت‌های حساس ادامه دادند. در نه ایالت آمریکا رقابت‌ها به حدی فشرده است که پیش‌بینی برنده در آنها ممکن نیست.