وزیر امور خارجه کشورمان طی تماس‌های تلفنی با اخضر ابراهیمی و ولید معلم وزیر خارجه سوریه از تصویب آتش‌بس در این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در تماس تلفنی با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه؛ یعنی اخضر ابراهیمی با اشاره به نتایج سودمند سفر ابراهیمی به تهران، اعلام آتش‌بس را گامی مهم در مسیر شروع روند سیاسی حل بحران سوریه ارزیابی کرد. اخضر ابراهیمی نیز با تشکر متقابل از تلاش‌های کشورمان و تمجید از نقش مثبت و فعال جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به این دستاورد ابراز امیدواری کرد که با رعایت کامل آتش‌بس از سوی همه طرف‌ها، مقدمات دستیابی به یک آرامش پایدار با ثبات در سوریه فراهم شود.

صالحی همچنین در تماس تلفنی با وزیر امورخارجه سوریه ولید معلم، با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان اعلام آتش‌بس از سوی ارتش سوریه را اقدامی مثبت و در خور تقدیر دانست.به گزارش ایسنا، ولید معلم نیز از تلاش‌های ایران برای برقراری آرامش در سوریه تقدیر و تشکر کرد.

بیانیه وزارت خارجه

همچنین در پی اعلام آتش بس از سوی ارتش سوریه وزارت امور خارجه بیانیه‌ای هم صادر کرد.به گزارش ایسنا در متن این بیانیه آمده است: ایران به عنوان میزبان اولین نشست مشورتی پیرامون سوریه در تهران پیشنهاد برقراری آتش‌بس در این کشور را مطرح کرد و در سند پایانی اجلاس درج گردید. همچنین در جریان دیدار احمدی‌ن‍ژاد با اردوغان نخست وزیر ترکیه در باکو طرفین بر اهمیت برقراری آرامش در سوریه و اجرای آتش بس تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است :در همین راستا آقای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه که به منظور بررسی راه‌های دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه به تهران سفر کرده بود، پیشنهاد برقراری آتش بس در عید سعید قربان را با مقامات کشورمان مطرح کرد که بلافاصله مورد استقبال طرف ایرانی واقع و بر ضرورت انجام آن تاکید شد. ایران ضمن تقدیر و حمایت از اقدام حسن نیت دولت و ارتش سوریه و با قدردانی از تلاش‌های ارزنده آقای اخضر ابراهیمی و دیگر کشورها و طرف‌های ذی‌ربط آمادگی کامل خود را برای ادامه تلاش‌ها برای تکمیل روند سیاسی با هدف حل و فصل نهایی بحران سوریه اعلام می‌دارد.