دستجردی: بیمه‌ها از پرداخت بدهی‌شان سر باز می‌زنند

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: هم اکنون این وزارتخانه با کسری بودجه شدیدی مواجه ‌است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با آنا علاوه بر اشاره به عدم تخصیص بودجه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: درحال حاضر ۱۴۰۰میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکاریم که بیمه‌ها از پرداخت آن سر باز می‌زنند. دستجردی تاکید کرد: غیر از مسائل دیگرمان تقریبا بیش‌از ۹۰۰ میلیارد از هدفمندی یارانه‌ها تاثیر می‌پذیریم؛ از طرف دیگر چندنرخی شدن ارزها نیز بر نظام سلامت تأثیر منفی می‌گذارد. تجهیزات، داروها و خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی که قرار است در بیمارستان‌ها به مردم ارائه شود، دو تا سه برابر شده و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نمی‌توانند آنها را در اختیار بیماران قرار دهند. سرانجام پرونده آزمون دستیاری

وحیددستجردی در خصوص سرانجام پرونده تخلف در آزمون دستیاری نیز گفت: پرونده آزمون دستیاری از نظر دادگستری و قوه‌قضائیه بسته شده، البته ما نارضایتی از نتایج احکام و اعتراض خود را اعلام کرده‌ایم زیرا به اعتقاد ما آرای صادره برای متخلفان آزمون دستیاری بازدارنده نبود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پرونده تخلف در آزمون دستیاری، با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر در این تخلف دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: برای یک عده از این افراد حکم صادر و مسجل شد که سوالات به فروش رسیده است، ولی ما انتظارمان این بود که سخت‌تر از این احکام با آنها برخورد می‌شد تا این برخورد برای افرادی که از این پس بخواهند کارهای خلاف شئون و قوانین کشور انجام دهند، بازدارنده باشد.