پیش‌بینی ارز تک‌نرخی 1700تومان در بودجه 92

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از پیش‌بینی ارز تک‌نرخی ۱۷۰۰ تومان در لایحه بودجه ۹۲ خبر داد و گفت: دارو و مواد غذایی می‌توانند همانند امسال از یارانه برخوردار شوند ولی بقیه کالاها ارز ۱۷۰۰ تومانی بگیرند. موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اتاق معاملات ارزی گفت: دولت می‌خواهد به سمت یکسان شدن نرخ ارز حرکت کند و در بودجه سال جاری نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومان تعیین شد، اما برای لایحه بودجه ۹۲به نظر من نرخ ارز حدود ۱۷۰۰ تومان پیشنهاد خواهد شد که این نرخ همان حول و حوش نرخ ارز آزاد خواهد بود.

وی گفت: دولت می‌تواند با تعریف نرخ آزاد ارز در بودجه یک یارانه‌ای برای دارو و غذا در نظر بگیرد، همان گونه که در قانون بودجه سال جاری برای این امور یارانه‌ در نظر گرفته است.

ثروتی افزود: یارانه‌ها در مورد ۸ قلم کالا مانند حامل‌های انرژی و برق و آب آزاد شده است، اما برای دارو و مواد غذایی همچنان یارانه وجود دارد و برای سال آینده هم دولت می‌تواند دارو و غذا را با یارانه‌ تهیه کند. اما نرخ ارز در بودجه را حدود ۱۷۰۰ تومان تعیین کند که در این صورت قیمت بازار آزاد رو به کاهش خواهد گذاشت. وی در مورد نرخ واقعی دلار در بودجه گفت: به نظر من اگر در لایحه بودجه سال آینده نرخ دلار ۱۷۰۰ تومان در نظر گرفته شود، قیمت ارز متعادل خواهد شد.