دست از قطعه‌قطعه کردن جامعه برداریم

خطیب جمعه تهران مشکلات عمده امروز کشور را اخلاقی، سیاسی و اقتصادی خواند و ضمن توصیه به اتحاد گفت: دست از قطعه قطعه کردن جامعه و از بین بردن یکدیگر برداریم؛ زیرا این خلاف گرامیداشت جهاد مقدس است. به گزارش مهر، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد: مشکل امروز نظام جمهوری اسلامی نظامی نیست. امروز مشکل اقتصادی، اخلاقی و سیاسی است. برای حل مشکل سیاسی همه باید با هم متحد باشیم و این همان جبهه در برابر دشمنان است.

وی در خصوص مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: هدف دشمن این است که مردم را خسته و گرفتار کند و مردم نسبت به نظام اسلامی بی‌علاقه شوند و یک راه آن مشکلات اقتصادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی موجود سه ضلع دارد یک ضلع این مثلت که مربوط به عوامل بیگانه، تحریم‌ها و حرکات علیه نظام اقتصادی است در دست دشمن است و در دست ما نیست؛ اما دو ضلع دیگر مردم و حاکمان امت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: بدون شک دولت مجری است؛ اما مجلس هم باید کمک کند به این معنی که قوانین و روشی مطرح شود تا فشاری که بر مردم ایران از نظر اقتصادی وارد می‌شود کنترل و کم شود.

امامی کاشانی با بیان اینکه باید اتاق فکری تشکیل شود، گفت: اینکه آدم بگوید ولایت مدار هستیم، این با لفظ نمی‌شود ولایت‌مدار یعنی ما همراه هستیم، ولایت چند سال است که شعار اقتصادی می‌دهند ولایت مداری یعنی این شعار را محقق کنیم. امسال هم رو به پایان است باید به فکر بود.