ضرب و شتم رامین مهمانپرست در نیویورک

سخنگوی وزارت خارجه: پلیس نیویورک نسبت به اقدام منافقین بی‌تفاوت عمل کرد

دنیای‌اقتصاد ـ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به همراه رییس جمهور راهی نیویورک شده بود، در نزدیکی ساختمان اجلاس مورد حمله گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که آمریکایی‌ها مسوولیت حفظ امنیت هیات‌های شرکت کننده در اجلاس سازمان ملل را بر عهده دارند. براساس گزارش خبرگزاری‌های فارس و مهر، عصر چهارشنبه به وقت محلی «رامین مهمانپرست» پس از شرکت در اجلاس، زمانی که ساختمان سازمان ملل متحد را به مقصد هتل محل استقرار ترک می‌کرد، در حال عبور از خیابان، توسط عده‌ای که به نظر می‌رسید از اعضای گروه منافقین باشند، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در حالی که به دنبال این اتفاق، «پاول براون» سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد که پلیس سعی در پراکنده کردن افراد مزاحم داشت، اما تصاویر منتشر شده از این رخداد به نوعی بیانگر سهل‌انگاری پلیس در حفاظت از دیپلمات ایرانی دارد. کمااینکه رامین مهمانپرست از بی‌تفاوتی پلیس آمریکا انتقاد کرد و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: متاسفانه در قبال حرکت منافقین، شاهد نوعی بی‌تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می‌کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند، بی تفاوتی نشان می‌دادند اما زمانی که هجمه سنگین‌تر شد پلیس دخالت کرد و آنها را به عقب راند و بعد هم اطلاعیه‌ای داد که چنین اتفاقی افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از جان دیپلمات‌ها و مراسمی که برای اجلاسی بین‌المللی درحال برگزاری است برعهده میزبان است، متذکر شد: آمریکا باید به وظایف خود به خوبی عمل کند و اجازه چنین حرکتی شایسته میزبان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه، جسارت گروهک منافقین در انجام چنین اقدامی را ناشی از حمایت آمریکایی‌‌ها و اروپایی‌ها از این گروهک و دادن اجازه فعالیت به آنها دانست. مهمانپرست ضمن ابراز تاسف برای دادن اجازه فعالیت به چنین گروهکی از سوی غرب گفت: گروهک منافقین بعد از جنایت و ترورهایی که درقبال ملت ایران، عراق و ملت های آزاده داشته اند در حال اخراج از عراق هستند درهمین شرایط دولت ایالات متحده آمریکا در تلاش است آنها را از لیست گروه تروریست‌ها خارج کند، درحالی که منافقین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم در ترور مستشاران آمریکایی اقدام کرده بودند.