به زمین نشاندن پهپاد دشمن فرضی در رزمایش سپاه

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۸ در تشریح مراحل اجرای جنگ الکترونیک در رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۸ گفت: در این رزمایش یک فروند پهپاد دشمن فرضی مورد شناسایی و کنترل قرار گرفت و این پهپاد با موفقیت به زمین نشانده شد.

به گزارش سایت خبری سپاه نیوز؛ سردار سرخیلی گفت: متخصصان نیروی زمینی سپاه در حین برگزاری این رزمایش با استفاده از جنگ الکترونیک موفق به کنترل کلیه تحرکات پهپادها و همچنین سیگنال‌های موجود در منطقه و فراتر از آن شدند. وی ادامه داد: این اقدام در شرایطی رخ داد که هیچ‌گونه اختلالی در سامانه‌های GPS ایجاد نکرده بودیم. سردار سرخیلی با اشاره به چگونگی جنگ الکترونیک و شناسایی سیگنال ها اظهار کرد: در حین برگزاری این رزمایش دامنه جنگ الکترونیک حتی تحرکات پهپادی در نقاط دوردست را رصد کرده است، به گونه‌ای که پهپاد دشمن فرامنطقه‌ای در نقطه بسیار دور مورد رصد و رهگیری قرار گرفت و تصاویر آن هم ثبت شده است و در صورت صلاحدید فرماندهان، منتشر خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد: در این رزمایش یک فروند پهپاد دشمن فرضی در دام چنگال یگان‌های نیروی زمینی سپاه گرفتار و با موفقیت به زمین نشانده شد.

برخی از رسانه ها روز گذشته خبر داده بودند که نیروی زمینی سپاه در جریان رزمایش پیامبر اعظم ۸ یک فرونده هواپیمای بدون سرنشین «متعلق به یکی از کشورهای خارجی» را در اختیار گرفته است.