معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی در شورای عالی اشتغال به منظور ایجاد یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت جدید شغلی در سال ۹۲ طبق پیش‌بینی قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد.

علی‌اکبر لبافی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از برنامه ارائه بسته جدید ایجاد فرصت‌های جدید شغلی از سوی دولت در سال آینده و احتمال برنامه‌ریزی در شورای‌عالی اشتغال خبر داد و گفت: درباره ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، قانون برنامه پنجم توسعه ایجاد یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت جدید شغلی را در هر سال پیش‌بینی کرده است. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در این زمینه شورای عالی اشتغال برنامه‌ریزی‌هایی را به منظور تعیین سهم هر استان، میزان تسهیلات مورد نیاز، سهم بانک ها و موضوعاتی از این دست خواهد داشت. لبافی خاطرنشان کرد: در گزارشی که اخیرا در شورای‌عالی اشتغال پیرامون وضعیت اشتغال‌زایی استان‌ها در سال جاری ارائه شد، سیمای بازار کار کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در دو سال گذشته دولت اعلام کرده که توانسته از طریق برنامه‌ریزی و اختصاص منابع مالی به طرح‌های اشتغال‌زایی، تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت جدید شغلی در کشور ایجاد کند و این برنامه را تا زمان تامین نیازهای بازار کار ادامه خواهد داد.