گروه شهری- هفت پل شرقی- غربی در مسیر بزرگراه امام علی (ع) آماده بهره برداری شده است و به زودی تحویل شهروندان می‌شود. مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر عنوان کرد: بزرگراه امام علی (ع) ۲۵ تقاطع اصلی و فرعی دارد که تاکنون ۱۲ تقاطع آن به بهره برداری رسیده و ۷ تقاطع دیگر نیز آماده بهره برداری است.

او با بیان اینکه ۱۱ تقاطع اصلی و ۱۴ تقاطع فرعی در مسیر بزرگراه امام علی (ع) قرار دارد افزود: این تقاطعات شرقی- غربی دسترسی‌های محلی را تامین می‌کنند. حسینی اظهار کرد: بر اساس دستور شهردار تهران، هر بخشی از پروژه‌های عمرانی که امکان بهره برداری از آن فراهم شد، در اختیار شهروندان قرار داده خواهد شد. تقاطع‌های اصلی در بزرگراه دسترسی از شریان‌های اصلی شهر به‌محور بزرگراه و بالعکس را تامین‌ می‌کند. این عملیات با ایجاد رمپ‌ و لوپ‌های هندسی محقق‌می‌شود.

او ادامه داد: تقاطع‌های فرعی نیز آن‌دسته از تقاطع‌هایی هستند که فقط برای تامین دسترسی‌های محلی و به‌صورت شرقی‌- غربی احداث‌می‌شوند. فلسفه ساخت تقاطع‌های فرعی، جلوگیری از گسست بافت‌شهری بوده و محور بزرگراه به‌صورت زیرگذر از زیر این تقاطع‌ها عبورمی‌کند. پیش از این ده تقاطع مدنی، پیروزی، نیکنام، منصوری، عزیزی، صاحب الزمان، حیدری، اکبرنژاد، صفا و پل اصفهانی به طور همزمان در بزرگراه امام علی (ع) به بهره‌برداری رسیده‌اند که با بهره‌برداری از این تقاطع‌ها ۵۴۱ متر به طول معابر شرقی - غربی پایتخت اضافه شد.