قهرمانی ایران درکشتی آزاد جهان

عکس: خبرگزاری مهر، ابوالفضل سلمان‌زاده تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان جام‌جهانی شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی مقابل روسیه، قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۱۳ شد. فینال جام جهانی کشتی آزاد با حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران بین ایران و روسیه برگزار شد که ملی پوشان ایران ضمن تکرار قهرمانی سال قبل، انتقام شکست کشتی فرنگی از روس‌ها را هم گرفتند.

تیم کشورمان که با ترکیبی قدرتمند گام به میدان گذاشت با پیروزی ۶ بر یک پیروز این دیدار و قهرمان جام جهانی لقب گرفت. برای ایران در این دیدار رحیمی، اسماعیل‌پور، گودرزی، لشگری، تاتاری و قاسمی صاحب پیروزی شدند و تنها تقوی نتیجه را به حریف واگذار کرد.

در پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۳ که به صورت تیم به تیم برگزار می‌شود، تیم‌های روسیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، ترکیه و قزاقستان در گروه «آ» و تیم‌های ایران، آمریکا، گرجستان، ژاپن و بلغارستان در گروه «بی» رقابت کردند. در همین حال وزیر ورزش و جوانان از اهدای پاداش ۳۰ و ۲۰ میلیون تومانی به ترتیب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی خبر داد.

مراسم اهدای جوایز با حضور احمدی‌نژاد

مراسم اهدای جوایز مسابقات نیز روز گذشته با حضور رییس‌جمهور که از میانه مسابقه ایران و روسیه به ورزشگاه آزادی رفته بود، برگزار شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از توزیع جوایز نیز، احمدی‌نژاد با کشتی‌گیران تیم ملی آمریکا عکس یادگاری انداخت. رییس‌جمهور با اعضای این تیم دست داد و با «بارفس»کشتی‌گیر ۷۴ کیلویی آمریکا خوش و بش خاصی داشت.