یک عضو کمیته ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی حوادث قم در روز ۲۲ بهمن با بیان اینکه ۱۵ نفر در جریان اتفاقات قم در روز ۲۲ بهمن دستگیر شده‌اند، گفت: عنوان اتهام و جرم این افراد، شرکت در اخلال در نظم عمومی در جریان راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در حرم حضرت معصومه (س) است.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار روز سه‌شنبه‌اش با برخی از مقامات قضایی استان قم برای پیگیری ابعاد حادثه ۲۲ بهمن، گفت: روز سه‌شنبه علاوه بر دیدار قاضی پرونده، جلساتی با دادستان عمومی و انقلاب و دادستان ویژه روحانیت قم برگزار شد، همچنین نشست‌هایی با برخی از مسوولان امنیتی و اطلاعاتی این استان نیز انجام شد. وی با بیان اینکه در این جلسات راجع به ابعاد قضیه ۲۲ بهمن بحث و گفت‌وگو انجام گرفت، گفت: در این جلسه در مورد تدابیر انجام شده برای برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن توضیحاتی ارائه شد چرا که طبیعتا باید تدابیر لازم برای برگزاری این راهپیمایی اندیشیده می‌شد، چه بسا اگر پیش‌بینی‌های لازم انجام می‌گرفت اتفاقات روز ۲۲ بهمن از حیث غائله‌ای که در قم پیش آمد رخ نمی‌داد و شیرینی حضور گسترده مردم قم را در راهپیمایی با حرکت غیرقانونی تعدادی از افراد تلخ نمی‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی ابعاد و زوایای حادثه قم مورد بررسی قرار گیرد، گفت: به هر حال کسانی در نحوه شکل‌گیری اتفاق و طراحی شعارها نقش داشتند که باید تمامی زوایا بررسی شود. به گفته داوتگری، گزارش کامل کمیته ویژه به زودی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه خواهد شد. این عضو کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به حوادث قم همچنین در خصوص تعداد بازداشت‌شدگان گفت: حدود پانزده نفر در جریان اخلال در مراسم ۲۲ بهمن در حرم حضرت معصومه دستگیر شدند که البته در زندان نیستند،‌ اینها با سپردن قرار وثیقه آزاد شدند. دواتگری همچنین این احتمال را داد که تعداد دستگیری‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه با این متهمان ملاقاتی داشته و حرف‌های آنها را شنیده است، اظهار کرد: با برخی از متهمان دیدار و گفت‌وگو داشتم و اظهارات برخی دیگر از متهمان را مطالعه کرده‌ام.