دبیر‌کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به طرح دولت وحدت ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای اداره کشور از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: بهتر است به جای تاکید بر استفاده از همه سلیقه‌ها، از همه صلاحیت‌ها استفاده کنیم.

حبیب الله عسگراولادی به «ایلنا» گفت: البته بنده معتقدم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وزن و شأنی دارد که باید گفت تاریخ جمهوری اسلامی را منهای هاشمی رفسنجانی نمی‌توانیم بنویسیم؛ چون ایشان مثل نخ تسبیح است، از زندان قبل از انقلاب تا فرماندهی کل قوا در زمان جنگ و تا رییس مجلس، رییس دولت، رییس مجلس خبرگان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و... بوده و نمی‌شود این نخ تسبیح را برداریم. وی افزود: اما اینکه یک دولتی بیاوریم که هم چهره‌ای مثل آقای ولایتی درون آن باشد و هم آقای پزشکیان؛ یعنی دولتی دارای سلایق مختلف، این طور کار مردم پیش نمی‌رود. دولت باید سلیقه فقاهت، ولایت و مرجعیت داشته باشد؛ نمی‌شود برای اداره کشور، آش شله قلمکار درست کنیم که این امر به نظرم زننده است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: این تصور که ما از همه سلیقه‌ها دولت درست کنیم، دولت مفیدی نخواهد بود؛ چون مردم ما مسلمان هستند و باید دولت، با آهنگ رهبری و مراجع تقلید، کابینه‌اش را تشکیل دهد، نه اینکه ببیند نسل جوان چه سلیقه‌ای را می‌پسندد.