معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری با اشاره به ایرادات احتمالی به اصلاحیه مصوبه طرح مهرآفرین از سوی رییس مجلس شورای اسلامی، ‌از آمادگی دولت برای رفع دوباره اشکالات احتمالی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالعلی تاجی با اشاره به اینکه دولت معتقد است که تمام ایرادات مطرح شده در مصوبه استخدامی برطرف شده، افزود:در صورت نیاز دوباره با تعامل مجلس مشکلات رفع خواهد شد. وی در خصوص انجام طرح مهرآفرین از سوی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: بر اساس استفساریه شورای نگهبان مصوبات دولت تا زمانی که مورد ایراد قرار نگرفته و ابلاغی در این خصوص صورت نگرفته باشد، برای دستگاه اجرایی معتبر است.

تاجی در ادامه اضافه کرد: اما از زمانی که مورد ایراد قرار گرفت و ۷ روز از زمان ابلاغ ایراد به دولت سپری شد،آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته و اصلاح نشده، ملغی اثر محسوب می‌شود.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری بیان کرد: بنابراین دستگاه‌هایی که تا قبل از تاریخ ۲ بهمن‌ماه یعنی (۷ روز پس از ابلاغ ایرادات به دولت) مقدمات نشر آگهی و آزمون را انجام دادند، مشمول ایرادات نیستند، اما دستگاه‌های اجرایی از این تاریخ به بعد آن بخش‌هایی را که مورد ایراد قرار گرفت، متوقف کردند تا اینکه اصلاحیه به آنها ابلاغ شد.