معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اعلام خبر در دستور کار قرار گرفتن حسابرسی سال ۹۰ و ۹۱ شهرداری گفت: شفاف سازی مالی در شهرداری تهران هیچ‌وقت مانند این دوره انجام نشده بود.

حسین محمد پورزرندی معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری طی سالیان اخیر معنای اقتصاد مقاومتی را به درستی درک کرده است، اظهار کرد: با وجود همه افزایش هزینه‌ها، شهرداری تهران اقتصاد مقاومتی را درک کرده چراکه سازمانی است که هیچ بودجه و اعتباری از دولت نمی‌گیرد و تامین درآمد بر عهده خود شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی در شهرداری تهران هیچ وقت مانند این دوره انجام نشده بود، افزود: در این راستا، شهرداری سعی دارد تا از ریال به ریال پولی که شهروندان به عنوان عوارض شهری پرداخت می‌کنند، به بهترین نحو استفاده کند و شفاف سازی مالی را که پیش از این دوره به این شکل وجود نداشت انجام داده است.

حسابرسی شهرداری تهران هیچگاه اختلاف حساب نداشته است

در همین حال نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به حسابرسی دو جانبه بر درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها گفت: در حالی که حسابرسی شهرداری تهران از دوکانال مجمع شهرداری‌ها و شورا‌ها انجام می‌شود؛ هیچگاه اختلاف حساب وجود نداشته است.

کمال علیپور تصریح کرد: حسابرسی شهرداری‌ها را مجمع شهرداری‌های کشور انجام می‌دهد اما شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای داشت که براساس آن حسابرسی بالا دست حسابرسی مجمع انجام شود. گرچه ما با این مصوبه مشکل داشتیم اما ازآنجایی که شفافیت مالی امری مهم بود واکنشی نشان ندادیم.

او ادامه داد: در همه مجموعه‌ها اصل بر اعتماد باید باشد و ما نیز می‌خواستیم که شورا با اعتماد در خصوص شهرداری پیش برود اما خواستند تا حسابرسی از دو کانال انجام شود که این اتفاق افتاد. جالب اینجا بود که هر سال و هردوره نتیجه این حسابرسی‌ها با یکدیگر تطابق داشت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت و حساب شهرداری‌ها کاملا شفاف و قابل دسترس بود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تاکید کرد: شفافیت در حوزه امور مالی و هزینه‌ها و درآمد‌ها امری است که باید در تمام بخش‌های خصوصی و دولتی صورت بگیرد.