آغاز رزمایش 20 هزار نفری بسیج در بوشهر

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رزمایش سه روزه ۲۰ هزار نفری «الی بیت‌المقدس» روز چهارشنبه با فراخوانی نیروها و استقرار در منطقه عملیاتی آغاز شد.

سردارسرتیپ دوم پاسدار فتح‌الله جمیری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این رزمایش و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس سریال‌های عملیات تاخیری، هلی برن و ضد هلی برن، امداد و نجات، دفاع از کوی و برزن و شهری انجام می‌شود. وی یادآورشد: هم اینک استقرار نیروها در محل برگزاری این رزمایش در حال انجام است و عصر امروز نیز نشست‌های توجیهی آغاز می‌شود.

سردار جمیری ادامه داد: صبح روز پنج‌شنبه صبحگاه مشترک نیروهای شرکت کننده با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج کشور و دیگر مقام‌های کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: تمرین‌های رزمایشی از عصر روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود و بسیجان شب جمعه نیز در آیین معنوی دعای کمیل شرکت می‌کنند. فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: عملیات دفاع از کوی و برزن در پارک شورای بوشهر، عملیات تاخیری در سه کیلومتری محل رزمایش در سه محور، عملیات هلی برن و ضد هلی برن در کنار میدان تیر تیپ پیاده و عملیات امداد و نجات نیز در محله تنگک برگزار خواهد شد. جمیری افزود: دراین رزمایش گردان‌های امام حسین (ع)، امام علی (ع)، عاشورا، الزهرا و یگان هایی از اقشار مختلف بسیج حضور دارند.

وی یادآورشد: در این رزمایش از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین خاص نیروهای بسیجی استفاده می‌شود و افزون بر انفجار‌های خاص، بالگرد برای انجام برخی عملیات‌ها به کارگیری خواهد شد.

جمیری افزود: کمیته‌های عمرانی، درمان، ارتباطات و مخابرات و فرهنگی نیز برای برگزاری رزمایش ۲۰ هزار نفری بسیجیان در استان بوشهر تشکیل شده است.

وی گفت: با توجه به تمهیدات انجام شده در نشست‌های توجیهی و برنامه ریزی بخشی از توان سازمان بسیج در این رزمایش عملیات‌های پیش‌بینی شده را با اقتدار انجام خواهند داد.