صالحی: مقام معظم رهبری زمان مذاکره با آمریکا را اعلام می‌کنند

باراک اوباما در سخنرانی سالانه‌اش در کنگره آمریکا مدعی شد که زمان راه حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران فرارسیده است. این اشاره اوباما در حالی است که معاون او و نیز برخی مقامات وزارت خارجه این کشور پیشنهاد مذاکره دو جانبه با ایران را برای برون رفت از موضوع ایران ارائه داده‌اند. ایران اما تاکید کرده است که ایالات متحده ابتدا باید حسن نیت نشان دهد و نمی‌شود همزمان هم فشار آورد و هم پیشنهاد مذاکره داد. در تازه ترین اعلام موضع هم علی‌اکبر صالحی وزیر امورخارجه ایران تاکید کرده است که مقام معظم رهبری شخصا هرگاه که زمان مذاکره فرا برسد، آن را اعلام می‌کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر صالحی در خصوص مذاکره آمریکا با ایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری به درستی شرایطی که می‌شود در آن مذاکره کرد را تبیین کردند، چرا که در شرایطی که «حسن نیت» وجود نداشته باشد و از طرفی لوله تفنگ به سمت ما بوده و از سوی دیگر تقاضای مذاکره شود، گفت‌وگو جایی نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: با وحدت، انسجام، بصریت و گام برداشتن در مسیر ولایت فقیه می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و حرکت در مسیر رهبری ما را از این توطئه‌ها در امان خواهد داشت. صالحی خاطرنشان کرد: هر گاه شرایط مساعد برای مذاکره به‌وجود آید، مقام معظم رهبری شخصا اعلام خواهند کرد که شرایط و بستر تامین شده و گفت‌وگو انجام خواهد شد.

این در حالی بود که به گزارش خبرگزاری مهر، رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه وضعیت این کشور در مورد خاورمیانه و ایران تصریح کرد: «رهبران ایران باید بدانند که اکنون زمان راه‌‌حل دیپلماتیک (پرونده هسته‌ای) فرا رسیده است، زیرا گروهی از متحدین به صورت یکپارچه از آنها می‌خواهند تا به تعهداتشان عمل کنند.»

اوباما مدعی شد: ما هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی آنها [ایران] به سلاح هسته‌‌ای انجام خواهیم داد.