پیشنهاد جو بایدن نشانه خوبی است

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید: مذاکره بین ایران و آمریکا منطقه ممنوعه نیست.

علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» با اشاره به پیشنهاد جو بایدن درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا گفت:«نگاه ما به این پیشنهاد مثبت بود. به نظر من این یک پیش‌درآمد خوب است، اما ما باید اندکی بیشتر صبر کنیم تا ببینیم که آیا ژست و حرکت آنها این بار واقعی است یا نه تا ما نیز بتوانیم در این باره تصمیم‌گیری کنیم.» معاون رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه (۱۴ بهمن) در سخنانی در چهل و نهمین کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ در آلمان گفته بود: واشنگتن آماده است تا درباره برنامه انرژی هسته‌ای ایران با جمهوری اسلامی به طور مستقیم مذاکره کند.

صالحی در این باره تاکید کرد: «مایلم بگویم که اینها نشانه‌های خوبی است ... ما یک دولت منطقی هستیم و از طریق مذاکره، حل‌وفصل تمامی مسائل لاینحل بین‌المللی را بررسی می‌کنیم.»

وزیر خارجه ایران با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و آمریکا در عراق و افغانستان تصریح کرد؛ تهران به «مذاکرات دوجانبه» با آمریکا به عنوان یک منطقه ممنوعه نمی‌نگرد. صالحی افزود:«این یک منطقه ممنوعه نیست و وقتی موضوع برگزاری مذاکرات دوجانبه درباره مسائل ویژه مطرح باشد یک خط قرمز به شمار نمی‌رود. در اینجا منظورم مساله هسته‌ای است. این یک خط قرمز نیست.»