عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به شناسایی افراد پردرآمد، قابلیت حذف ۱۲ میلیون نفر از دریافت یارانه و افزایش کمک به سایر مردم وجود دارد.

محمد قسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درمورد طرح مشترک دولت و مجلس برای حمایت از مردم در دو ماه آخرسال گفت: هنوز توافقی در این جلسات مشترک انجام نشده است؛ اما هر روشی که منجر به تزریق نقدینگی شود، اثر کمک‌های دولت را از بین برده و باعث تشدید تورم می‌شود. وی تاکید کرد: باید اقشار کم درآمد و با درآمد ثابت به جای نقدینگی از کمک‌های کالایی برخوردار شوند که ضد تورم باشد و یکی از معمول‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها کارت هوشمند کالا و ارزاق است که هم بتواند قیمت کالاها را کاهش دهد و هم نقدینگی به جامعه تزریق نشود.

نماینده بوکان افزود: هدفی که در طرح مشترک دولت و مجلس دنبال می‌شود، این است که شب عید به کام مردم تلخ نشود و الان زمان مناسبی نیست که تعداد زیادی از مردم از کارت هوشمند کالایی محروم شوند، بلکه باید پرداخت یارانه‌ها را اصلاح کنیم و دهک‌های پر درآمد به درستی شناسایی شده و یارانه از آنها قطع و به دهک‌های کم درآمد سهم بیشتری بپردازیم.

عثمانی افزود: قدرت خرید یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی که از دو سال قبل پرداخت می‌شود، بر اثر تورم ایجاد شده، یک سوم ارزش روز اول را دارد و قابلیت اثر بخشی موثر در معیشت مردم ندارد.