حداقل ۷۷۹ و حداکثر یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور گفت: حداقل عیدی امسال کارگران ۷۷۹ هزار و ۴۰۰ تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۶۹ هزارو ۱۰۰ تومان است که از نیمه بهمن ماه پرداخت می‌شود. فتح الله بیات در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه میزان عیدی کارگران معادل دو برابر حداقل حقوق تعیین شده است، عنوان کرد: اکثر کارگران عیدی خود را با حقوق بهمن و حداکثر تا نیمه اسفندماه دریافت می‌کنند؛ اما تا پایان اسفندماه ۹۱ تمامی کارگران باید عیدی خود را دریافت کرده باشند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور بیش از ۸۰ درصد هستند، افزود: تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

به گفته بیات، مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود، مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز کند.

وی تاکید کرد:‌ مطابق مصوبات و مستندات قانونی هیچ کارفرمایی حق ندارد عیدی سال‌جاری را حتی به ماه‌های ابتدایی سال بعد موکول کند.