940 میلیارد تومان برای مترو تهران

در گروه شهری- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اختصاص ۵۰ درصد از بودجه سال آینده شهرداری تهران به بخش حمل و نقل خبر داد و گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۲ شهرداری تهران، برای ماموریت حمل و نقل ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و در واقع بیش از ۵۰ درصد اعتبارات شهرداری برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۲ شهرداری تهران برای ماموریت حمل و نقل ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده که این بودجه شامل تمام فعالیت‌هایی است که درون معاونت حمل‌‌‌و‌نقل و ترافیک و سایر بخش‌های شهرداری تهران در خصوص حمل و نقل و ترافیک صورت می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به تکمیل شبکه معابر شهری، توسعه حمل و نقل عمومی و... اشاره کرد.

وی ادامه داد: در واقع بیش از ۵۰ درصد اعتبارات شهرداری تهران برای ماموریت حمل و نقل پیش‌بینی شده که در بخش عمرانی، تجهیزاتی، نگهداشت و توسعه هزینه خواهد شد. معاون شهردار تهران تاکید کرد: نگاه و هدف ما در سال ۹۲ تکمیل زیرساخت‌های شهری و همین طور تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت است و بیشترین سهم بودجه برای مترو پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه به زمان ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس نزدیک می‌شویم گفت: چنانچه سهم دولت برای توسعه مترو در لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور به تصویب برسد می‌توان شاهد گشایش در کار مترو باشیم.

ابراز امیدواری معاون شهردار تهران از پرداخت اعتبارات عمرانی مترو از سوی دولت در حالی است که به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در حوزه حمل ونقل شهری هنوز پرداخت نشده است.

امید کریمیان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز رضایت از گسترش متروی تهران در سال‌های اخیر و جابه‌جایی بخش قابل توجهی از جمعیت به وسیله مترو، اعلام کرد: حمایت‌هایی که تا کنون از مدیریت شهری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو انجام شده، کافی نبوده است. کریمیان با ابراز تاسف از عدم پرداخت اعتبارات مصوب هدفمندی یارانه‌ها در حوزه حمل و نقل شهری به شهرداری تهران، تصریح کرد: تهران، پایتخت کشورمان است و چنانچه نسبت به مشکلات آن اقدام نشود به سایر شهر‌ها انتقال می‌یابد.