تقلب را درست معنا نمی‌کنند

دبیر شورای نگهبان پس از انداختن رای خود به صندوق تصریح کرد که شورای نگهبان با قوت و قدرت نظارت خود را اعمال می‌کند. احمد جنتی پس از انداختن رای در صندوق سیار شماره ۱۴۱۶ مستقر در شورای نگهبان قانون اساسی در جمع خبرنگاران حاضر و با اشاره به حضور گسترده مردم در ساعات اولیه اخذ رای اظهار کرد: حضور مردم تعیین کننده است و مردم ما ظرف سی ساله گذشته نشان دادند که بر حسب تشخیص خود و رهنمودهای امام راحل در گذشته و مقام معظم رهبری‌ هم‌اکنون وظیفه شناسی کرده و سر صندوق‌ها حاضر شده و آبرو و امنیت به خود، ملت، نظام و رهبر عزیزمان دادند. جنتی با اشاره به این‌که تاکنون حضور مردم عالی بوده است، خاطرنشان کرد: تصورم این است که حضور مردم در این دوره نسبت به قبل بیشتر باشد و امیدوارم آرامش در حد علا برقرار باشد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: ما همواره نسبت به سه مورد تاکید داشته‌ایم که نخست حضور گسترده، دیگری آرامش و امنیت و در نهایت انتخاب اصلح است. یعنی آن کسی که بیشتر برای مردم کار می‌کند و بیشتر می‌تواند خدمت کند و توان خدمت داشته باشد و بتواند برای کشور، اسلام و نظام آبرویی را فراهم کند. دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که برخی کاندیداها با ارسال نامه‌هایی از سلامت انتخابات اظهار نگرانی کردند، گفت: این مساله تازه‌ای نیست در مواقع دیگر نیز این نگرانی‌ها بوده، این چیزی است که عده‌ای که احساس می‌کنند ممکن است عقب بمانند این شبهه را القا می‌کنند و در حقیقت مربوط به کسانی است که احساس عقب‌ماندگی می‌کنند.

وی افزود: اینها اصلا تقلب را درست معنا نمی‌کنند و آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند و تقریبا در خارج و داخل هماهنگ هستند تقلب را اینگونه معنا می‌کنند که اگر به نفع ما باشد سالم و اگر به نفع ما نباشد، تقلب است. جنتی با بیان این‌که در قاموس این‌ها معنای سلامت به نفع ما بودن و معنای تقلب به ضرر ما بودن است، افزود: ما می‌گوییم که لفظ را اشتباه معنی می‌کنید شورای نگهبان به لطف خدا و با عنایت الهی با قوت و قدرت نظارت خود را اعمال می‌کند و هر جا بخواهد تخلف یا تقلبی صورت بگیرد برخورد با آن وظیفه‌ قانونی، شرعی و عقلی شورای نگهبان است و امیدواریم اتفاقی نیفتد.