احمدی‌نژاد: امیدواریم ملت ایران به سمت قله‌های نورانی پیشرفت و عظمت حرکت کند

محسن رضایی: باید پس از انتخابات با هم برادری و همکاری داشته باشیم

مهدی کروبی: باید از آرا‌ امانت‌داری شود این تذکری برادرانه است به دست‌اندرکاران

میرحسین موسوی: امیدواریم با حضور مردم به روزهای بهتر و زیباتری برسیم. ۴ کاندیدای ریاست‌جمهوری پای صندوق‌های رای

چهار کاندیدای ریاست‌جمهوری رای خود را به صندوق رای انداختند. به گزارش ایسنا میرحسین موسوی به همراه همسر خود، زهرا رهنورد با حضور در مسجد جامع ارشاد شهر ری آرای خود را برای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صندوق انداختند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پس از رای دادن خود در مقابل جمع کثیری از نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی حاضر شد و سخنان کوتاهی را ایراد کرد. وی در ابتدای سخنانش ولادت حضرت زهرا(س) را تبریک گفت و افزود: از حضور سبز همه مردم تشکر می‌کنم که معجزه آفریدند. موسوی با تاکید بر لزوم حفظ آرای مردم گفت: من به همه مردم قول داده‌ام که از رای آنها صیانت کنم. همه ما تا انتهای رای‌گیری بیداریم. از همه مسوولان اجرایی هم می‌خواهم این امانت سنگین را حفظ کنند.

وی همچنین از برخی برخوردها اظهار گله کرد و افزود: smsها را تعطیل کرده‌اند؛ این خلاف قانون است. ما نباید از گردش آزاد اطلاعات بترسیم و از همه ملت می‌خواهم با حضور سبز خود به اطلاع‌رسانی ادامه دهند و از مسوولان هم می‌خواهیم که قوانین را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: این همه وحدت که امروز در میان مردم است یک فرصت طلایی برای ماست و نباید آن را تهدید تلقی کنیم.

موسوی در پایان با تاکید بر این که از مردم می‌خواهم خلاء اطلاعاتی را با حضور سبز خود پر کنند، افزود: امیدوارم با حضور همه‌جانبه مردم به روزهای بهتر و زیباتری برسیم.

کروبی: مسوولان باید به رای مردم احترام بگذارند

مهدی کروبی، کاندیدای دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هم صبح روز جمعه ۲۲ خرداد رای خود را به صندوق آرا انداخت.

به گزارش ایسنا دبیرکل حزب اعتماد ملی پس از انداختن رای خود در صندوق در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «همه تلاش ما این بود که انتخابات پرشوری برگزار شود»، اظهار کرد: هر جایی هم گرهی بوده ما تماس گرفتیم و آن را رفع و رجوع کردیم. وی ادامه داد: توصیه‌ ما این است که مسوولان بیشتر دقت کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و از آرا امانت‌داری کنند. آن‌ها باید به رای مردم احترام بگذارند.

وی افزود: ما سه شرط داریم؛ یکی آن‌که بتوانیم از خود دفاع کنیم، دیگر آن‌که کارها به خوبی به پیش برود و رای مردم مورد توجه قرار بگیرد و سوم این‌که همان‌طور که بزرگان ما تاکید کرده‌اند باید از آرا امانت‌داری شود. این تذکر برادرانه است به مسوولان اجرایی و دست‌اندرکاران.

دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: صف‌بندی‌ها در این انتخابات کاملا مشخص شد. هر کسی حرف خود را زد. من به خودم خوشبین هستم و راه خود را ادامه می‌دهم. خوشحالم نقشی را که باید به لطف خدا انجام می‌دادم، از آن موفق بیرون آمدم.

وی افزود: من می‌دانستم که حوادث و اوضاع شکاف‌هایی را نشان می‌دهد که هنوز رفع نشده است و ما باید ادامه می‌دادیم تا زمان ریاست‌جمهوری و امروز معلوم شد که هرکس با چه کسی است و حرف هرکسی با چه کسی است.

وی ادامه داد: نمی‌خواستند اجازه دهند که مردم آگاه شوند. می‌خواستند بازار مسگرها ایجاد کنند و دو نفر سر و صدا راه بیندازند، اما من کاری کردم که حرف همه‌ مردم و همه‌ گروه‌ها مشخص شد. برای کارهای بعدی می‌توان شفاف‌تر ادامه داد.

رضایی: پس از انتخابات باید با هم برادری و همکاری داشته باشیم

محسن رضایی هم پس از رای دادن گفت: باید توجه کنیم که تا پیش از برگزاری انتخابات رقابت‌ها باید جدی باشد، اما پس از آن باید با هم برادری و همکاری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری پس از حضور در حسینیه جماران و ریختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من از ملت پرافتخار ایران که اقبال عمومی به این حقیر یا به کل انتخابات نشان دادند، سپاسگزارم. از حضور کاندیداهای دیگر هم از صمیم دل استقبال می‌کنم و ان‌شاءا... در دولتی که تشکیل می‌دهم از همه توانایی‌ها و همچنین نامزدها استفاده خواهم کرد؛ چراکه شعار من دولت ائتلافی است.

وی افزود: اگر همه دولت، نخبگان و دولتمردان در کارها مشارکت کنند، باز هم نیاز به نیروی بیشتری داریم چه برسد به این که بخواهیم خدای ناکرده نامزد انتخاباتی را از صحنه خارج کنیم و شروع به بداخلاقی با یکدیگر کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال رای نیاوردنش تصریح کرد: هر کاری از دستم بربیاید، انجام می‌دهم و به دیگران کمک می‌کنم. اگرچه معتقدم برنامه‌هایی را که دارم خودم می‌توانم اجرا کنم؛ اما نهایتا به هر آن‌چه مردم تصمیم بگیرند، احترام می‌گذارم و رای مردم را مقدس می‌شمارم. از هوادارانم هم می‌خواهم که به رای مردم احترام بگذارند. این کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره سلامت انتخابات یادآور شد: نامزدها باید در این‌باره از حقوق و اختیارات خود استفاده کنند. من خود پیش‌تر به همه‌ مردم اعلام کردم که با تمام توان از حق ملت در انتخابات دفاع می‌کنم و اجازه نمی‌دهم حق‌شان ضایع شود.

وی با پیش‌بینی این‌که «انتخابات دو مرحله‌ای خواهد شد» تاکید کرد: ملت ایران امروز یکی از بزرگ‌ترین حوادث سیاسی را رقم خواهند زد و جمعیتی بالای ۳۰‌میلیون رای دهنده خواهیم داشت. معتقدم امروز بزرگ‌ترین انتخابات در تاریخ ایران تکرار خواهد شد و این به عنوان نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور باقی می‌ماند.

احمدی‌نژاد: انتخابات صحنه تجمیع اراده ملی است

محمود احمدی‌نژاد کاندیدای دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هم صبح روز جمعه در مسجد جامع افسریه حضور پیدا کرد و رای خود را به صندوق آرا انداخت.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور پس از رای دادن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات صحنه تجمیع اراده ملت، هم‌افزایی ملی و توان و اندیشه ملت برای یک جهش و پرش بلند به سمت قله‌های افتخار و برتری است.

وی ادامه داد: به حمدالله ملت ایران ملتی هوشیار، آگاه، انقلابی، مصمم، تلاشگر و آرمانی است و می‌بینید که از ساعات اولیه رای‌گیری ازدحام مردم در صندوق‌های رای وجود دارد و این نشانه هوشمندی مردم و تصمیم قاطع مردم برای رقم زدن یک آینده روشن و سرشار از پیشرفت و عدالت، برادری و همچنین تعیین سرنوشت آن‌هاست.

وی با بیان این‌که «من صمیمانه از ملت ایران تشکر می‌کنم» گفت: من از همه خوبی‌ها، بزرگواری‌ها، فداکاری‌ها و گذشت‌های ملت ایران تشکر می‌کنم و مطمئن هستم که حضور مردم ان‌شاءا... راه را برای کارهای بزرگ‌تر، تصمیم‌های عظیم‌تر و حرکت به سمت آینده روشن هموار می‌کند و امیدوارم که به الطاف امام عصر(عج) که همچنان یار و مددکار ملت ایران بوده است، ملت ایران به سمت قله‌های نورانی پیشرفت و عظمت حرکت کند.

گفتنی است، در هنگام رای دادن رییس‌جمهور الهام سخنگوی دولت و زریبافان نیز حضور داشتند.