دنیای اقتصاد- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها و نقل‌‌قول از جانب ایشان در روزهای گذشته گفتند: مردم به این شایعات و دیگر شایعات در خصوص بخش‌های مختلف انتخابات که ساخته انسان‌های ناسالم است، توجه نکنند. رهبر انقلاب اسلامی از مردم خواستند طبق تشخیص خود، بهترین و شایسته‌ترین فرد را برای مدت ۴ سال به ریاست قوه اجرایی انتخاب کنند. رهبر معظم انقلاب پس از رای دادن:

مردم به شایعاتی که از قول من مطرح می‌شود توجه نکنند

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رای‌گیری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی، آرای خود را به صندوق انداختند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، انتخابات را مظهر حضور فعال، پرشور و زنده مردم در عرصه سیاسی کشور و آزمون بزرگ ملی دانستند و با اشاره به شور و شوق و تحرک بالای انتخاباتی در کشور خاطرنشان کردند: انتظار داریم با توفیق الهی و حضور متراکم مردم در پای صندوق‌های رای، ملت بزرگ ایران از یک امتحان بزرگ دیگر سربلند بیرون آید.

رهبر انقلاب اسلامی تعیین مدیریت عالی اجرایی کشور را یک حق و تکلیف شرعی و عقلایی مردم اعلام و تصریح کردند: از مردم می‌خواهم از اول وقت، همه به پای صندوق رای بروند و سهم خود را در اداره کشور به عهده گیرند و طبق تشخیص خود، بهترین و شایسته‌ترین فرد را برای مدت ۴ سال به ریاست قوه اجرایی انتخاب کنند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در روزهای اخیر در صحنه انتخابات افزودند: مردم با رشد، کمال و بلوغ عقلانی خود اجازه ندادند در این صحنه پرشور حادثه تلخی بوجود آید.

ایشان امنیت انتخابات را بسیار با اهمیت و نعمتی بزرگ دانستند و با یادآوری امنیت انتخابات دوره‌های گذشته خاطرنشان کردند: این امنیت ناشی از تفضل الهی و درک و شعور مردم است و امیدوارم مردم مانند همیشه با آرامش، متانت، صبر، حلم، وقار و سکینه روحی خود، تلاش بدخواهان را برای ایجاد تشنج ناکام بگذارند؛ چرا که این تشنج به ضرر کشور و آرای مردم است.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها و نقل و قول از جانب ایشان در روزهای گذشته افزودند: مردم به این شایعات، و دیگر شایعات در خصوص بخش‌های مختلف انتخابات که ساخته انسان‌های ناسالم است، توجه نکنند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پایان ابراز امیدواری کردند: به لطف و مدد الهی و رشد، آگاهی و هوشیاری مردم، شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

تکذیب شایعه پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه هاشمی رفسنجانی

همچنین یک مقام آگاه در دفتر مقام معظم رهبری شایعه پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌ا... خامنه‌ای، در پی شایعات مطرح شده در خصوص پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی، یک مقام آگاه در دفتر مقام معظم رهبری ضمن تکذیب شایعات اعلام داشت هیچ‌گونه پاسخی از سوی معظم له داده نشده است.

عکس: دنیای اقتصاد، حمید جانی‌پور