ایلنا نوشت: مطابق تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در کشور، میرحسین موسوی با حدود ۲۱‌میلیون رای معادل ۵۴‌درصد آرای ماخوذه منتخب مردم در مرحله اول انتخابات خواهد بود. طبق این گزارش، براساس یک نظرسنجی معتبر که توسط یک گروه دانشگاهی طی روزهای ۵ تا ۱۵ خرداد در سراسر کشور انجام گرفته است، میرحسین موسوی با اخذ ۵۴‌درصد از آرای کل کشور در دوره اول انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان منتخب مردم برگزیده خواهد شد.

بنا بر این گزارش، موسوی در ۲۴ استان از ۳۰ استان کشور حائز رای اول مردم خواهد بود و در ۱۴ استان کشور بیش از ۵۰‌درصد آرای مردم را به خود اختصاص خواهد داد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که بیشترین‌ درصد آرای موسوی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان با بالاتر از ۷۵‌درصد آرای شهروندان این استان‌ها است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که محمود احمدی‌نژاد حائز ۲۱‌درصد آرای کل کشور خواهد بود و در ۴ استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و کهکیلویه و بویراحمد حائز اکثریت آرای شهروندان این استان‌ها خواهد بود. همچنین مهدی کروبی حائز ۵/۸‌درصد آرای کل کشور خواهد بود و در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود و در نهایت محسن رضایی نیز حائز ۸‌درصد آرای شرکت‌کنندگان در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.